10-08-16

want we zitten allemaal in die bus


Deze blogpost gaat over iets wat ik heb geleerd. Ik heb geleerd om altijd nieuwsgierig te zijn. Om je curiositeit te laten winnen van je verlegenheid. Om te houden van de wereld en van alles te genieten, en om er nooit voor te zorgen dat iemand anders dat niet kan. Iedereen verdient geluk.

Ik hoorde ooit een liedje. De naam ben ik al kwijt sinds ik het per ongeluk van mijn iPod verwijderde, enkele jaren geleden. In het liedje vertelde de zanger over een droom die hij ooit had. In de droom zat hij in een bus vol mensen, allemaal onbekenden. Aan het einde van de busrit was er een crash. Niemand overleefde het. Hij vertelde dat deze droom zich maar bleef herhalen, tot hij iedereen op de bus had leren kennen, en ze stuk voor stuk aan elkaar had voorgesteld. Tot uiteindelijk iedereen elkaar kende, vlak voor het einde van de droom. Dat liedje heeft me echt geraakt. Want we zitten allemaal in die bus. 

Dan is er nog een liedje, waarvan ik de naam nog wel weet. Dreams, van Nuages. Een speech van filosoof Allan Watts op muziek geplaatst. Deze keer spreekt het voor zichzelf. Luister ernaar, alsjeblieft.

de illustratie hierboven is iets wat ik ooit op school heb gemaakt, ik vond hem wel bij dit artikel passen

7 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi artikel heb je geschreven en prachtige illustratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Lise! Wat mooi! En die illustratie is ook echt prachtig x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! En de illustratie is zo mooi<3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat nummer, oh, zalig. Ik heb wel al erg lang naar close van nuages geluisterd, maar daar zit niet zoveel tekst in. Ik snap alleen he bus verhaal niet, de bus crasht maar hij kent iedereen, maar dan crasht de bus toch nog steeds? (Misschien komt het omdat ik altijd last heb met diepe dingen te snappen, oeps, sorry, alsnog je kunstwerk is kei mooi.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zag plots ook bastille opduiken met een nummer genaamd dreams, heft ook wel iets, die tekst.

      Verwijderen