13-08-16

verdwaald in Gent


Ik ging naar Gent. Zonder plan. Wat er dus gebeurde? Ik verdwaalde. Maar dat was oké, want als er geen plan is, dan kun je niet echt verdwalen, toch?

Met een vriendin ging ik deze maandag naar Gent. Oorspronkelijk hadden we maar 1 ding echt gepland: in Antwerpen Berchem de trein op stappen en in Gent Sint Pieters weer afstappen. Zo ver zijn we zelfs niet geraakt. We zaten op de trein en toen we het woordje 'Gent' hoorden omroepen, besloten we totaal impulsief in Gent Dampoort al af te stappen. We zetten onze tocht te voet verder. Naar waar? Dat wisten we eigenlijk niet. Toen we in een vrij bewoond deel van Gent aankwamen, besloten we op zoek te gaan naar mijn toekomstig kot. Per toeval kwamen we langs de straat waar een vriendin van haar binnenkort op kot gaat (nee, ik ga haar niet stalken hoor, haha, uhhhhmmm hangt er van af hoeveel andere vrienden ik maak), langs een appartement dat ik had bezocht op mijn kot jacht (dat echt perfect was, behalve dan dat het in een straat lag waar er nog meer halfnaakte vrouwen achter ramen stonden, dan er mensen binnen zaten in de kroeg tegenover het appartement), en kwamen we uiteindelijk aan bij mijn toekomstige school. Vanaf daar kende ik de weg naar mijn kot.


Daar aangekomen durfden we niet aan te bellen, dus bestudeerden we gewoon maar de namen op de deurbellen (twee Hanne's, en nog een paar jongensnamen). We vroegen ons af of er echt twee Hanne's woonden, of dat Hanne twee kamers had of dat er gewoon een extra deurbel was die zij had ingepalmd (of dat ze erg veel bezoek kreeg en misschien haar deurbel snel versleet, en dat ze er dus één op reserve had?)

Hierna trokken we verder naar de Korenmarkt, voor mij (toen nog) de enige andere bekende plaats in Gent. We hadden best wel honger, dus toen hielp Google maps ons naar een vegetarisch/veganistisch eetplekje, of beter gezegd wel drie, die we allemaal bezochten. Ook de dichtstbijzijnde Albert Heijn kreeg eenzelfde bezoek.


Na veel ronddwalen hebben we alle kringloopwinkels van Gent gezien, een heel weekplan uitgestippeld zodat ik de hele week lang op de juiste plek terecht kan om op markten op zoek te gaan naar tweedehands vondsten, huisdieren en biologische groenten. We vonden ook een graffitistraatje, waar we een groepsfoto maakten van een groepje meiden (die heel erg aan het strugglen waren met de selftimer ;) ). Waar herken ik dat van, hihi?

13 opmerkingen:

  1. Wauw, klinkt als een leuk dagje! Gent zelf klinkt ook heel leuk!! Ben ik nog nooit geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn artikeltje, heel leuk om te lezen. Klinkt als een heerlijke dag.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je Gent op een leuke manier ontdekt. Ik weet dat een vriend me echt heel duidelijk maakte dat ik nooit op Gent Dampoort mocht afstappen, hihi. Gelukkig hebben jullie toch jullie weg gevonden. Leuke foto's en een heel erg leuk verhaal om verder te vertellen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, haha :) Dat zei mijn vader ook al! Maar ik snap niet waarom, want volgens Google maps is Gent Dampoort zelfde dichter bij het centrum?

      Verwijderen
  4. Haha Hanne, zo leuk om te lezen. Mooie foto's ook hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk om te lezen dit! Toffe manier om Gent te ontdekken :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. klinkt erg leuk! Ik wil ook nog eens naar gent.
    een hele diverse stad lijkt me dat.

    liefs joelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh, ik wil dolgraag nog een keertje naar Gent! wat leuk geschreven ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gent is echt heel fijn, ik ben er ook vaak terug te vinden. Ik zou dolgraag je kot eens willen zien, als je er dan in mag moet je heel veel foto's trekken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en je mag ook altijd eens langskomen he :) Begin september krijg ik de sleutel!

      Verwijderen
  9. Als je ooit nog tips ofzo nodig hebt over Gent, kan ik die je meestal wel geven (Gent is ma city (: )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. timer struggles, ja héééél herkenbaar, haha. ik wil zo graag weten hoe je kot eruit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen