23-08-16

blader door mijn schetsboek


Of om het in iets hippere woorden te zeggen: ik maakte 'een sketchbook flip'. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in kunst en tijdens het procrastineren uren op Youtube doorbrengen, op zoek naar deze zogeheten 'sketchbook flips', klinkt dit bekend in de oren. Voor de anderen zal ik deze benaming even verklaren: een sketchbook flip is dus een video die je maakt, waarin je snel door je schetsboek bladert. Zo kun je snel een kijkje in iemand schetsboek wagen, af en toe een glimp opvangen van iets wat je interesseert, het beeld stopzetten en er zo uren over doen om een video van 2 minuten te bekijken. Omdat je bij elke pagina pauzeert. (Zeg nu niet dat ik de enige ben die dat doet, alsjeblieft)



Dit stilzetten breekt trouwens het hele idee achter de snelheid van de video (het concept van snel even een filmpje te bekijken, maar ook het idee dat niemand al je stiekeme gedachten leest, die vaak in de kantlijn van zo'n schetsboek verborgen zitten), maar bon. Regels zijn er om gebroken te worden, zeker?

Bekijk de video zoals hij hier in deze blogpost staat om mij in de waan te houden dat al mijn geheimen veilig zijn, of zet hem op full screen om al mijn geheimen te weten te komen. Jouw keuze. 

(En als je klaar bent, bekijk ook even deze twee sketchbook flips want ze zijn 'tig keer beter dan die van mij + geen ongemakkelijke handen die niet weten hoe ze in een schetsboek moeten bladeren en tegelijk datzelfde boek omhoog kunnen houden)

9 opmerkingen:

  1. omg lise dit is zo leuk! hoe kan je schetsboek zo perfect zijn? jouw tekenstijl is echt een van mijn favorieten, alles is zo lief en schattig :) is dit trouwens een flying tiger schetsboek? want ik vind het papier echt heel fijn voor markers maar het drukt wel heel erg door (en bij jou zie je daar niks van), of heb je er nog iets extra's onder zitten? (dit zijn echt te veel vraagtekens maar ach) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij is van de Tiger! Maar ik heb een dik boekpapier (echt gewoon uit een boek gescheurd) dat ik steeds onder mijn pagina leg als ik daarop teken met markers. Dat lijkt alle inkt wel op te zuigen ofzo? Dan komt het alleen nog op de achterkant ;) En ik heb nu een nieuw, ook van de Tiger met veel dikkere pagina's! Daar drukt het helemaal niet in door. Het is zwart, en vierkant met een iets dikkere cover.

      Verwijderen
  2. Ik had er al een kijkje in mogen nemen tijdens de utrecht treinrit, da's nu een maand geleden en wow, wat heb je er op die tijd allemaal al wel niet bijgetekend, woooow. Echt mooi Liseee! (en ik ben blij dat er dus een naam is voor zo'n filmpjes, want ik vond het zo fijn om in de jouwe te kijken alles past zo mooi bij elkaar).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw hoe leuk en mooi is dit wel niet? Echt elk tekeningetje klopt gewoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Lise, dat filmpje is zo leuk gemaakt! Echt een mooie schetsboek dat je hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw echt supermooie schetsen! En zo'n sketchbook flip is ook heel leuk om te zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen