04-06-16

doorzichtige stipjes uit Spanje


Ik zou een Q&A opnemen. Zou. Ik zou ook naar de expositie gaan van een toekomstig klasgenootje, en ik mocht van mezelf een nieuwe lippenstift gaan kopen in de winkel van Mac. Dat alles ging niet door, omdat het regende. Hard. Heel hard. Het regende zo hard dat mijn kat doorweekt thuiskwam en twee dagen lang onder een dekentje op de bank moest zitten opwarmen, mijn stem op de Q&A beelden nauwelijks hoorbaar was door het kletsende geluid van de regen, en ik niet net als de kat twee dagen op de bank wilde zitten, dus maar wijselijk besloot om thuis te blijven. Daar ging mijn leuk weekend. Maar omdat ik besloten heb dat ik vanaf nu elke week iets leuks wil doen, om de dagelijkse sleur van het leven te doorbreken, besloot ik iets anders in te plannen. Later meer daarover. (Poging om mensen deze hele blogpost uit te laten lezen, zeg in de comments of me dat is gelukt)

Bij het zien van de titel was je waarschijnlijk onwaarschijnlijk blij dat de vage, pretentieus diepzinnige blogpost titels weer terug zijn. Of juist niet. Laat dat ook maar even weten in de comments. Waar slaat deze titel nu wel op? Doorzichtig blouseje + stipjesbroek + oorbellen uit Sevilla. Dat alles gecombineerd: een outfit. En niet zomaar een outfit, de outfit die ik droeg naar de worldwide Instagram meeting nr.13 (WWIM13). Voor de mensen die het nog niet weten (natuurlijk, want ik schreef er nog altijd geen blogpost over), ik ging met Britt en Helene naar een Instameet in Antwerpen, waar we onder andere @hannegrbt en @lennertmadou tegenkwamen. Meer daarover vind je op Instagram onder de hashtag #wwim13_antwaarpen.

Dan nu: het leuke dingetje dat ik deze week deed. Lach me niet uit. Ik begon weer aan een boek. Maar nu gaat het me lukken, echt waar! Derde keer, goede keer. Alle vorige keren probeerde ik me te veel houden aan de 'regels' van hoe een boek er uit moet zien. De waarheid is dat er geen regels zijn, en dat ik gewoon kan doen wat ik wil. De titel is vernoemd naar hoe mijn mentor mijn eindwerk omschreef: 'een samenraapsel van toevalligheden'. Mijn boek zal niet het typische boek boek zijn. De hoofdstukken zullen eerder fragmenten zijn, en de grens tussen tekst en gedicht zal doorheen het hele boek vaag blijven. Waargebeurde dingen zullen zich mengen met dingen die ik heb bedacht en verdraaisels van wat ik heb beleefd. Het is mijn samenraapsel van toevalligheden. Het kleine stukje dat ik al heb geschreven kan je hier lezen.

12 opmerkingen:

  1. Gaaf dat je aan een boek begonnen bent! Ben heel erg benieuwd :) En leuke outfit! Ik dacht al een klein beetje aan zo'n soort broek toen ik de titel las <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, ik ben zelf ook wel een beetje benieuwd hoe het gaat aflopen :) (En of ik het volhoud dit keer)

      Verwijderen
  2. Je stijl vind ik echt heel leuk, zo lekker nonchalant
    . Dit soort outfitvideo's vind ik trouwens ook echt mega leuk om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te geloven at jullie @lennertmadou zijn tegengekomen. Hij is een van mijn favoriete instagrammers! Ik heb juist eens gekeken naar je verhaal en wow, hoe mooi is dit niet geschreven! Je bent goed bezig blijven volhouden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt waar?? Super toevallig haha :) Dankjewel!

      Verwijderen
  4. Wat gaaf dat je bent begonnen aan een boek! (ik heb even een stukje gelezen, en wauw, wat leest het fijn, ik zie alles echt voor me! Heel mooi geschreven!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik dacht dat je bedoelde dat je was begonnen in het lezen van een boek, haha. En ja, wow, vergeten zeggen ik vond je outfit kei leuk op de instameeting. (Waarom vergeet ik dat altijd te zeggen??) Ik ga even een stukje lezen en jeetje, de titel alleen al klinkt bangelijk goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb je het gewoon verzonnen of is het echt gebeurd? (Niet dat het uitmaakt.) Het is ZO goed geschreven, wow Lise. Je tovert met woorden.

      Verwijderen
    2. Het zijn eigenlijk vooral waargebeurde dingen die zo hard verdraaid zijn dat ik ze niet meer op het non-fictie schap zou mogen zetten. En oh, ik wist niet eens dat je die zin ook anders kon interpreteren... Ga er snel iets anders van maken

      Verwijderen
  6. 1. Ik heb het artikel uitgelezen :) 2. Vage titels zijn de leukste titels! en 3. Wat is je stijl toch leuk, qua kleding, qua schrijven, qua video's (!!!) en gewoon qua jou :) hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je video is zo rustgevend!!! Echt super fijn, net zoals het deel van je boek. Je leest het zo makkelijk achter elkaar door, echt fijn!

    BeantwoordenVerwijderen