30-04-16

botanische tuin, mas en meeting


Ik schrijf dit zoals gewoonlijk veel te laat. Ik bezocht de botanische tuin van Gent bijna een maand geleden, ging twee weken geleden naar het Museum Aan de Stroom, en meette Britt en Klaartje ergens daartussen in. Ik dacht dus, laten we alle dingen waarover ik vergeten ben te bloggen in één post samenvoegen, dan valt het misschien minder op. Slim, slim. Niet dus. Ik maakte veel te veel foto's op alledrie de dagen, dus werd dit uiteindelijk toch maar gewoon een post met alleen foto's van de botanische tuin. Sorry voor de misleidende titel.


Ik kwam net uit het Smak, waar ik naar Rinus van de Velde en Michael Buthe was gaan kijken (aanrader!), toen ik een bordje zag hangen. 'Plantentuin'. Ja, hoor, daar moest ik even binnen. Ik volgde het paadje en was vrij teleurgesteld met wat ik daar zag. Er was een vijver, met één eend. Daarrond ging nog een pad, dat leidde naar enkele volkstuintjes met meer onkruid dan echte planten. Ik besloot nog wat verder te lopen, en toen ik uiteindelijk het laatste hoekje om draaide werden mijn verwachtingen plotseling helemaal overtroffen. Daar, vanachter in de plantentuin, stonden drie immens grote kassen. Vol cactussen, monsteras, sanseveria's en nog duizend andere planten waarvan ik nog nooit had gehoord.


Ik had gelukkig mijn camera bij me, dus kon ik een paar foto's maken van deze geweldig mooie plek. Ik was niet de enige met dit idee; een moeder en dochter waren communiefoto's (ik heb geen idee of dit het moment is voor communiefoto's, maar het leek toch zo) aan het maken, en een oud mannetje was met een camera in de hand de planten aan het bestuderen. Van hem hem ik een hele uitleg gekregen over bananenbomen die geen bomen zijn, en nog een hele hoop andere weetjes (die ik helaas al lang vergeten ben).


Conclusie: ga naar het Smak, en breng dan een bezoekje aan deze tuin. Het is het waard. (L'oreal, want jij bent het waard)

8 opmerkingen:

  1. Mooie plaatjes, ziet er heel fijn uit die tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit die foto's! Daar wil ik ook wel naartoe bij het zien van dit artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh , het ziet er daar zo mooi uit! Is dat tegen het Citadelpark?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, ik zou het niet weten! Ik ken niets in Gent, hihi :)

      Verwijderen
  4. Botanische tuinen zijn zo fijn om rond te lopen! En deze ziet er ook erg mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er echt zo leuk uit daar! Ik wilde nog even zeggen dat ik de tekening die je gemaakt hebt van Britt zó mooi gedaan vind!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik ben ook naar Gent gegaan met school vorige week en wow ik had echt een mooie plek gevonden. Misschien voor een komende meeting, ofzo. ( : En zalig, ik wil die plantentuin ook eens gezien hebben! (Bucketlist, elke pantentuin die België heeft bezoeken). Oh en vandaag is het de dag van de communicantjes, misschien daarom. ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. echt prachtig, botanische tuinen.
    heerlijk om in rond te lopen. wat een prachtige foto's ook!
    (L'oreal, want jij bent het waard) HAHA :')

    liefs joelle

    BeantwoordenVerwijderen