20-04-16

10 dagen in 7 minuten



Zo van die mooie reisfilmpjes met prachtige beelden, zodat je de geuren en kleuren van het land bijna kan proeven. Die zijn zo leuk om naar te kijken! Het is alsof je zelf op vakantie bent (maar dan net iets goedkoper). Tijdens mijn eindreis had ik als doel zelf zo'n filmpje te maken. Ik had mijn inspiratie van iemand op Youtube, die een jaar lang elke dag één seconde had gefilmd, en dat dan allemaal aan elkaar had geplakt als filmpje. Dat wilde ik doen maar dan met elke activiteit die we deden of plaats die we bezochten. Dit is helaas niet gelukt (er waren veel te veel leuke dingen/momenten, en sommige stukjes waren wel een halve minuut lang), maar dat geeft niet, want het resultaat is nog steeds even leuk. Eerst wilde ik het filmpje niet op de blog zetten, omdat er best wel veel beelden van mensen uit m'n klas tussen zitten, maar toen ik het filmpje nog eens herbekeek bleek dat best mee te vallen. En ik ben stiekem ook wel trots op het filmpje, dus wilde ik het toch even laten zien.

Ik vond het maken en in elkaar zetten van dit filmpje zo leuk, dat er een stiekem idee in mijn hoofd is gekropen. Wat als ik weekvlogs zou gaan maken? Vooral in de vakantieperiodes dan, wanneer mijn leven iets interessanter is. Of misschien wel elke week, wanneer ik van de middelbare school af ben (geen idee hoe mijn leven er dan uit gaat zien, haha). Het zullen geen echte praatvlogs zijn, maar meer sfeerbeelden zoals hierboven. Wat zouden jullie daarvan vinden?

Nog iets wat ik wilde vragen is, zou ik overschakelen naar Youtube? Ik vind het design van Vimeo mooier, maar met Youtube kan je meer (doorlinken naar andere video's bv), en daar heb je ook meer interactie. Bijna iedereen heeft een Google account, dus kan bijna iedereen onder een Youtube video reageren. Bij Vimeo is dat helemaal niet zo makkelijk. Bij Youtube heb je ook de kans dat mensen je video's via Youtube zelf vinden, wat weer verkeer naar m'n blog zou kunnen leiden. Dat is altijd iets goeds natuurlijk ;) Wat zou ik doen? Op Vimeo verdergaan of overschakelen naar Youtube?

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk gefilmd dit! En ik denk dat overgaan op youtube wel een goed plan is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige beelden! Zo leuk om je trip in een filmpje samen te vatten! Leuk om te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg zin om ook naar het buitenland te gaan, mooi filmpje! Lijkt me leuk om ook zelf te hebben als herinnering. Ik probeerde eerst een youtube kanaal,maar veel muziek die ik er onder had gezet werd geweigerd vanwege auteursrechten. Als je daar verder geen last van krijgt zou het wel een goed idee zijn zoals je zegt, dan kunnen mensen je makkelijker vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat is wel onhandig... Dan moet ik eerst eens zien of dat bij mijn muziek ook gebeurt, want ik gebruik wel redelijk onbekende muziek, maar stel dat Youtube die liedjes weigert is dat wel stom... Ik vind meestal maar 1 liedje dat perfect bij een filmpje past...

      Verwijderen
  4. Je hebt het zo leuk bewerkt! En echt leuk als je zou gaan weekvloggen :D!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat uitzicht met de wolken, wow, zalig. Dat blijft echt het meest fascinerende aan het vliegen. En al die palmbomen, ooh, dat sfeertje. (En dat lopen over zo'n paadje, dat zou ik ook echt gedaan hebben maar dan had ik echt gewoon hard op mijn bek gegaan.) Wel gek hoe je alles in zeven minuten hebt gekregen, maar wauw. Het is mooi Lise. ( : Oh en ik heb totaal geen ervaring met youtube en vimeo en dat soort dingen, maar ik denk dat YT net wat makkelijker is omdat het gewoon bekender is, geen idee, haha.

    BeantwoordenVerwijderen