30-03-16

dondé esta los servicios ofzoiets


Ik ging dus op reis. Voor de eerste keer. Met de klas. Voor de laatste keer. Wat was dat leuk, maar ook confronterend. Ik mis de warmte, de bergen, de geur van zonnecrème, de sfeer, de lucht, de groep. Alles eigenlijk. Door deze reis en de voorbereiding ervoor ben ik een beetje afwezig geweest op het wereldweide web. Maarja, soms gaat het echte leven een keer voor. (Sarcasme?)

Nu ik voor het eerst op reis ben geweest en het vliegen reuze meeviel, zelfs leuk was (vooral het landen, en het applaus achteraf!), ben ik helemaal door het reisvirus getroffen. 'Wanderlust' om het zo te zeggen. Na terug thuis te komen ging er geen dag voorbij of ik had al een reis naar Malta geboekt. Grapje. Of toch half... Ik ben van plan om deze vakantie vliegtickets naar Malta te boeken, een slaapplaats heb ik al. Via Airbnb vond ik een vrouw die kledij inzamelt voor vluchtelingen, een kat en een zoon heeft, en een open dak waar je voor 7 euro per nacht mag kamperen. Eten is gratis als je met de andere reizigers mee eet, en zingen op het dak mag de hele nacht door. 

Omdat ik zo immens veel foto's heb genomen in Spanje, spaar ik de foto's nog even op voor een aantal andere blogposts. Bij elke post komt dan een kort verhaaltje of herinnering, het is maar waar ik op dat moment aan denk. Dit zijn de eerste vijf, die verder totaal geen samenhang hebben, behalve het feit dat ze in Spanje zijn gemaakt.




17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's Lise! Ik ben heel benieuwd naar je volgende foto's en verhalen, reisverslagjes zijn altijd fijn! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vind het zelf ook altijd zo leuk om reisverhalen te lezen :)

      Verwijderen
  2. Mooie foto's zeg! Wat leuk dat je naar Spanje bent geweest! Dat adresje in Malta klinkt heel leuk, zeker doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik van plan! (Als m'n vriendin nu eens zou beslissen of ze mee wil of niet...)

      Verwijderen
  3. Leuke foto's :) je hebt me wel benieuwd gemaakt, laat die reisverhalen maar komen, en die reis naar Malta, gewoon boeken, ga je later geen spijt van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh mooie foto's. Ik ben zeker benieuwd naar de volgende. En wat leuk dat je naar Spanje bent geweest, zou er graag ook eens naartoe willen gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een mooie foto's. Ik kan me haast niet in denken dat ik nu op vakantie zou gaan maar het lijkt me heerlijk. De rivier (?) lijkt wel wat op een salamander in de 2de foto. Ik ben nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt mee gemaakt, lijkt me best spannend zo'n reis met school.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik heb vakantie op dit moment :) Dus na de eindreis nog twee weken om op reis te gaan (niet dat ik er geld voor heb maar kom). Zo vreemd hoe vakanties in Nederland en België verschillen... Dat van die salamander had ik helemaal nog niet gezien! Zo grappig, want in Spanje zat er ineens een salamander op de muur van m'n kamer :)

      Verwijderen
  6. Spanje is zo fijn. En reisjes met school ook! Wat een mooie foto's :). Ik kwam net toevallig via-via terecht hier, en oh, wat heb je een fijne blog <3.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, bedankt :) Altijd leuk als er nieuwe lezers bijkomen!

      Verwijderen
  7. Wat een mooie foto's. Ik kijk uit naar het volgende artikeltje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zit ook al de hele tijd dingen op te zoeken voor korte citytripjes, maar het is vaak best prijzig, pff. Ik ben ZO benieuwd naar de rest, echt! (En succes, morgen!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil je met het vliegtuig gaan? Dan is de app Skyscanner echt geweldig! Daar kan je zo de goedkoopste vluchten vinden, soms heb je voor 20 euro al een heen en terug vlucht naar een leuk land :) Als je ergens wilt blijven slapen kan je via airBnB hele leuke (en goedkope) adresjes vinden :)Tot zover mijn reistips haha! Misschien moeten we ooit met een aantal bloggers eens op reis gaan...

      Verwijderen
  9. Wat leuk dat je naar Spanje ging voor je eindejaarsreis! Wij gingen naar Italië en wauw, wat is die sfeer van een eindejaarsreis toch zo geweldig! Ik mis het nu al. Wat leuk ook dat je met het vliegtuig ging! Ik ben heel erg benieuwd naar al je foto's!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeeeh, Italië, daar ben ik nog nooit geweest! Komen de foto's op je blog? Ik ben benieuwd naar je avonturen :)

      Verwijderen