03-02-16

een to do do lijstje met een hele lange inleiding


Even een korte inleiding (voor de lange inleiding, jaja): ik schreef deze post echt weken geleden. Alles wat ik hierin gezegd heb is nog steeds van toepassing, ik heb alleen dus al een tijdje een nieuwe laptop, en chrysostomos is al bijna voorbij. De reden dat ik deze post niet eerder heb gepubliceerd, is omdat ik echt vreselijk ontevreden ben over de tekeningetjes. In het echt zijn ze nog wel redelijk, maar ingescand zijn ze zo... Ik kan er zelfs geen woorden voor vinden. Maar goed, omdat ik al te lang niets heb gepubliceerd gooi ik deze post toch online. Komt 'ie.

Hier zit ik dan, voor mijn eigen laptop (!), me afvragend of ik ooit al zoiets duurs heb aangeraakt. Waarschijnlijk wel, want ik was zo iemand die vroeger in museums aan alles wilde voelen. Dat even totaal terzijde. Mijn gedachten zijn wat beïnvloed door alle tweedehands kleding die ik gisteren (zaterdag) bij de kringloopwinkel kocht, super goedkoop allemaal.

Het was mijn bedoeling om wat dingetjes voor chrysostomos bij elkaar te zoeken, maar op alle kleding was 50% korting, waardoor ik met een berg 'normale' kleren bij de kassa terechtkwam. Ik was van plan vandaag een soort shoplog te filmen, maar helaas heeft mijn statief het, nog voordat ik het eerste kledingstuk fatsoenlijk had gefilmd, begeven. Ik kon hem al niet meer verticaal draaien, omdat de schroefjes zo los zaten dat mijn camera er af viel, zo eng! Horizontaal gedraaid was er nog de zwaartekracht waardoor hij er op bleef staan, maar nu is het statief dus helemaal kapot. Op zoek naar een nieuw statief dus. Op mijn nieuwe laptop.

Wie me op Instagram volgt had het al kunnen zien: ik heb dus een 13 inch Macbook Pro gekregen. En zo blij dat ik er mee ben!! Ik ben druk, druk bezig met alles uit te testen, en dingetjes over te zetten enzo. Het klinkt misschien heel stom, maar ik ben serieus een half uur bezig geweest uit te vinden hoe ik moet scrollen als het scrollbalkje weg is. Ik vond dus een website waar het uitgelegd werd (maar echt hè, de titel was 'hoe scrollen op een Macbook', en het hele artikel ging daarover), maar natuurlijk stond er een hele lange inleiding waardoor ik, om bij de uiteindelijke oplossing te komen, moest scrollen. Natuurlijk. Geweldig.

Ik ben dus na heel veel gepruts zelf erachter gekomen hoe je moet scrollen op een Macbook. Met twee vingers dus. In de verkeerde richting. Hilarisch, vind ik het.




Goed, goed, ik heb dus een nieuwe laptop. Genoeg 'gestoef' voor vandaag. Eigenlijk wilde ik in deze post een soort van to do slash goals lijstje maken, dus dat ga ik nu doen. Ja, ik schreef net slash in plaats van /. Het duurt even voor ik alle juiste toetsen gevonden heb, dus heb geduld met me oké.

Wat ik nog wil doen:

  • een nieuwe meeting houden in de krokusvakantie
Ik vond het zo leuk de vorige keer! Ik heb zo'n zin om in de krokus weer af te spreken. Of gewoon elke vakantie, hihi :) 

  • een filmpje maken met m'n nieuwe camera en iMovie
Hier kijk ik heel erg naar uit! Iemand die ik al heel lang volg via haar blog en Youtube is ook pas overgeschakeld van Movie Maker naar iMovie, en volgens haar is iMovie echt zo veel keer beter. Haar filmpjes zijn ook zo veel mooier nu! Je merkt de verandering echt. Als je je afvraagt over wie ik het heb, haar kanaal heet Fashionbambini x Tara. 

  • mijn kamer opruimen
Dit is echt nodig. Maar echt. Mijn bureau ligt vol dingen die ik amper gebruik, en alhoewel ik het normaal een 'georganiseerde rommel' noem, kan ik er nu echt niets meer in terugvinden. Ook mijn kledingkast zou eens opgeruimd moeten worden. Ik ben van plan ng eens op de rommelmarkt te gaan staan, of een Depop of Instagram account aan te maken om al m'n oude kleren te verkopen, dus daar moet ik binnenkort ook eens werk van maken.

  • iemand vragen foto's van me te maken
Ik heb zo vaak iets aan waar ik wel outfitfoto's van zou willen hebben, maar ze zelf maken lukt echt niet. Met een statief gaan sleuren op een openbare plaats is gewoon niet mijn ding. Stel dat iemand het ziet! Of erger: stel dat iemand mijn camera pikt. Ik wil dus iemand vragen foto's van me te maken. Wie weet ik nog niet. M'n moeder heeft het te druk, en het aan m'n vader vragen lijkt me zo awkward, want hij vindt bloggen echt belachelijk volgens mij... Ik heb ook niet echt vrienden die net als mij 'into' fotografie zijn enzo... Kan een medeblogger niet eventjes vlak naast mij komen wonen, en elke dag foto's van mij maken alsjeblieft? Dat zou echt alles oplossen.

Ik zal hier maar stoppen, want ik heb al zoveel getypt! Dat was niet de bedoeling, haha. (Maar dit toetsenbord typt zo fijn, omg) Met dit laatste beetje stiekeme gestoef sluit ik deze blogpost af. Auf Wiedersehen.

11 opmerkingen:

  1. Deze tekeningetjes zijn juist leuk, Lise! Vooral die met je nieuwe aanwinst is erg cute :) En ik kan niet wachten je te zien in de vakantie (edit: in mijn vakantie, hihihi)! En Britt en ik melden ons aan voor de outfitfoto's :) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook voor het naar hier verhuizen? Hihi :) Ik wil je ook zo graag zien! En Britt ook nog eens! Het wordt zo leuk :) Ik wou dat er niets zoals 'ver weg' bestond, en dat we gewoon elke week konden afspreken...

      Verwijderen
  2. Ah wat gaaf dat je een Macbook hebt! Lijkt me echt geweldig, ik zit namelijk bij elke foto van een Macbook al weg te zwijmelen. Hopelijk kun je alles van je to do lijstje afstrepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het nog altijd ontzettend moeilijk om met een mac te scrollen (en het frustreert me telkens weer haha), wat leuk dat je weer een meeting gaat houden en langs de ene kant heb ik wel zin om ook een filmpje te maken maar ik denk gewoon dat het me totaal niet zou lukken... Misschien moet ik het gewoon eens proberen? Die kunstwerkjes zijn zoooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supergaaf zeg, dat je een Macbook hebt! Ik hou het maar bij m'n vertrouwde Toshiba haha, hij doet 't perfect. Outfitfoto's zijn altijd weer een struggle inderdaad :')
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw jaloers!! Heel gaaf dat je een MacBook hebt. En ik vind de tekeningetjes heel leuk geworden hoor maar ik snap wat je bedoelt; door inscannen ziet het er altijd anders uit dan je wil heel irritant. Succes met je lijstje afwerken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeeehhh, gaaf van je Mac Lise, wooow! Dit is een beetje een soort droom, maar ik ben nog steeds kei content met mijn Acer, haha. En als ik je zo bezig hoor over je statief heb ik eigenlijk totaal geen zin om er eentje te kopen, ik wil geld sparen. Haha. En Lise, ik heb het al eens gezegd, maar ik wil wel een personal outfit fotografe van je worden. In het begin zullen die foto's nog niet "dat" zijn, maar dat betert dan wel. Als ik eens foto's van je neem tijdens de krokusmeeting en tijdens de meeting met Eline, dan eh zien we wel verder, hihihi. (Ik bied me aan!!!!) Oh en je tekeningen zijn kei mooi! Echt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe me er even aan denken op de meeting, oké? Want ik wil echt super graag dat je outfitfoto's van me maakt, maar tijdens de meeting ben ik gewoon zo overweldigd door jullie in het echt te zien, dat ik gewoon alles vergeet wat ik van plan was te doen of zeggen, haha :)

      Verwijderen
    2. Oh, en dat ene vreemde met m'n layout (dat ik de foto niet boven de titel kon krijgen op deze blog, maar wel op een testblog), dat is nu weer gebeurd maar dan met de datum. Hij wil maar niet in het midden!!

      Verwijderen
  7. Wat een toffe puntjes op je to-do lijstje (met uitzondering van het kamer-opruimen-gedeelte dan), komt vast wel goed. En ooh, je illustraties zijn zo onwijs mooi, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen