14-01-16

tweedehands liefde


Volgens mij is de titel van deze blogpost een liedje ('secondhand love'), maar daar ben ik niet zeker van. Ik maakte een paar dagen terug deze foto's van mijn outfit, die volledig bestond uit tweedehands items. Deze post gaat een beetje over die outfit, maar vooral over mijn liefde voor tweedehands.

Ik vind tweedehands kleding zo geweldig. Achter elke vlek, elke kreukel zit een verhaal. In de kringloopwinkel is elk kledingstuk uniek. Het is zo spannend om naar de kringloopwinkel te gaan! Je weet nooit wat je zal vinden. In winkelketens zoals H&M is alles volgens de seizoenen en trends van dat moment, terwijl je in de kringloopwinkel alles kunt tegenkomen. Vreemd genoeg vind ik elke keer dat ik de kringloopwinkel bezoek wel iets wat bij me past (en me past, ook wel verbazend aangezien de meeste kledingstukken maten zoals '2' of '5.5' op het label hebben staan).

Mijn stijl op dit moment: veels te grote jassen boven jurkjes die je oma wel aan zou kunnen hebben, liefst met een t-shirt eronder. Oh, en ik moet mijn vintage schoenen niet vergeten, die ik bij Loria kocht. Die verlaten nauwelijks nog mijn voeten tegenwoordig. Oké, ik geef toe dat ik wel zonder schoenen slaap.




Zoals ik al zei kocht ik mijn schoenen bij Loria. Loria is een heel schattig winkeltje in Antwerpen, waar ze vintage schoenen, bontjassen, leren vesten en hoeden verkopen. Ze hebben echt rekken vol mooie schoenen, ik schat zo'n honderd paar in elke maat, waartussen van die oude spiegels en hergebruikte klapstoelen staan (je weet wel, van die gekleurde stoelen uit de cinema). Het is er zo gezellig! Echt, ik zou er kunnen wonen, zeker als ik dan alle mooie schoentjes zou mogen aandoen.




Mijn blouse kocht ik in de kringloopwinkel (Opnieuw & co in Mortsel), voor enkele euro's. Hij is van het merk 'Olivier Strelli', dat blijkbaar vroeger heel bekend was. Ach ja, dat wist ik ook pas toen m'n moeder het vertelde, en ik denk niet dat er nog iemand anders is die dat nog weet. Ik vind 'm in ieder geval erg mooi.


Mijn broek kocht ik in dezelfde winkel. Ik wilde al langer zo'n geklede broek, met een hoge taille en rechte pijpen. Ik was zelfs van plan om in de Zara bijna net dezelfde te kopen als ik nu heb, maar dan voor 70 euro, in plaats van 3. Gelukkig liep ik diezelfde dag nog even voorbij het rek met broeken in de kringloopwinkel, en deed ik de moeite om de overvloed aan zwarte broeken eens te bekijken. Zoveel moois dat daar hangt! Echt. Mijn excuses trouwens voor alle kleivlekken en kattenharen die je op de foto's kan zien. Zwart is niet de meest handige stof om schoon te houden, en ik ben nu eenmaal een kattenmens/creatieveling.



9 opmerkingen:

  1. Supertoffe outfit! Alles past echt bij elkaar. Waar is het winkeltje precies in Antwerpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wauw wat mooi! ik ben echt zo een fan van je stijl haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Ik ook van die van jouw! (Ik denk dan meteen aan die ene broek van de Zara die je ooit op je blog hebt laten zien haha, die is zo leuk)

      Verwijderen
  3. Je stijl is echt leuk!! Dat blousje is echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat mooi!! Ik vind die broek echt geweldig! Zeker in combinatie met je prachtige blousje! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben verliefd op je broek! Zo gaaf die vintage kleding, het is altijd zo uniek inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen