01-01-16

bloggers meeten en cadeautjes krijgen (deel 1)


Op de voorlaatste dag van 2015 vertrok ik naar Antwerpen om 4 leuke bloggers te ontmoeten, namelijk Lobke, Britt, Klaartje en Helene. Lobke en Britt kende ik al, maar Klaartje en Helene had ik nog nooit 'in het echt' gezien. In het begin was het even wennen (mensen die constant foto's maken terwijl je zit te eten is nu niet de beste manier om iemand te leren kennen, haha), maar al snel werd het super gezellig! Het was echt een heel leuke dag. Ik maakte echt veel te veel foto's, waarvan ik ongeveer 0,0001 procent ga laten zien. Dan komt er nog eens 0,0001 procent in deel 2, en dan gooi ik af en toe nog wel eens een foto online. Over een jaar of twintig heb ik ze allemaal wel gebruikt, gok ik.



We hadden om 12 uur afgesproken, zodat we samen iets konden gaan eten. Dit deden we bij Exki, een winkeltje waar ik daarvoor nog nooit was geweest. Ik snap trouwens niet waarom! Het is er kei gezellig, de prijzen vallen mee en het eten is er super lekker! Alles is er trouwens biologisch en vegetarisch. Het was er redelijk druk, maar we konden boven nog net een plaatsje voor vijf bemachtigen. Net naast ons stond dit schattige keukentje, waar ik mijn 'Monaco' (volgens mij was het kinoa met groentjes, maar ik ben niet zeker) in de microgolf deed. Een paar seconden later bleek dus dat het niet de bedoeling was om dat op te warmen, want het plastic bakje was helemaal gesmolten. Typisch voor mij om zoiets te doen!



Deze foto nam ik, vlak nadat ik zei hoe vreemd ik het vond dat niemand ons raar aankeek. Toen ik gisteren de foto's opnieuw bekeek zag ik pas hoeveel mensen ons rare blikken gaven, haha! Niets van gemerkt op de meeting zelf.




Hier zijn we onze cadeautjes aan het uitpakken (lees: heel veel foto's maken terwijl we om de beurt ons pakje open doen). Achteraf bleek dat we bijna allemaal onze cadeautjes in de Hema en Tiger hadden gekocht ;) Ik kreeg van Lobke een schetsboek, tekenschriftje, boekje, gezichtsmaskertjes, een gekleurde canvas en pennetjes. Overal hingen lieve briefjes op, en alles was versierd met washi tape. Zo lief!




Na het eten en de cadeautjes vertrokken we naar het fotomuseum, het Muhka en de botanische tuin van Antwerpen. Bij de laatste twee zijn we zelfs niet geraakt, omdat we zo lang in het fotomuseum zijn geweest. Hadden we meteen een excuus om nog eens af te spreken ;)




Onderweg naar het museum maakten we een tussenstop bij dit straatje, dat Lobke had gevonden. De hele straat stond vol graffiti! En niet zomaar van die tags, maar echt mooie, lang-aan-bezig-geweest graffiti.





In het straatje was ook een heel leuk gebreid randje. 'Wildbreien' noemen ze dat, geloof ik. En kijk naar Klaartje's schoenen!! Zo mooi.


Foto's van elkaar maken + lachen om gefaalde poses.




En dan sluit ik deze post af met deze mooie foto van mij en Helene, gemaakt door Klaartje, en alvast een voorproefje van deel 2: het fotomuseum. Oh, en nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!! Ik heb geen blogpost gemaakt over de afsluiting van dit jaar, want ik heb niet echt voornemens ofzo (tenzij niet beginnen met roken telt, haha).


18 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit! Nog een gelukkig nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lol niet beginnen met roken?
    Ziet er echt leuk uit! En shame on you, exki is echt de place to be. ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marie! Lang niets van jouw gehoord haha :) En ja, ik vind niet beginnen met roken een heel goed voornemen eigenlijk. (maar is toch geen serieus voornemen aangezien voornemens dingen moeten zijn die je toch niet gaat nakomen)

      Verwijderen
  3. Ik vind het echt zó jammer dat ik niet kon komen! Ik had jullie allemaal graag eens ontmoet. Nu ik zie hoe gezellig het er aan toe ging, vind ik het nog eens zo jammer! Ik ben heel benieuwd naar deel 2! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt zo gezellig, kan je je niet voorstellen. Volgende keer harder zagen om mee te mogen, hè! Haha :)

      Verwijderen
  4. Oh, je hebt het echt mooi neergeschreven! Ik vond het echt zo leuk dat het ons gelukt is hihi! Ik kan niet wachten om nog eens opnieuw af te spreken! Was de chinees trouwens lekker? :) <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa heel lekker :) En we hebben echt nog zoveel over!(Mama was wel teleurgesteld dat er geen kroepoek was haha)In februari moet ik m'n eindwerk af geven, dus daarna heb ik veel tijd om leuke dingen te gaan doen! We moeten snel weer afspreken om naar de botanische tuin te gaan hè :)

      Verwijderen
  5. Exki is zoooo onwijs lekker he Lise! ;) (Ik was echt veel te enthousiast aan het kletsen over Exki tegen Lobke en jou, haha.) Ik vond het zo onwijs gezellig ik wil terug! En inderdaad de botanische tuin moeten we zéker eens bezoeken, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en eerlijk gezegd, ik had het ook noooit door dat mensen ons aan aan het gapen waren op de moment zelf, haha.

      Verwijderen
    2. Haha, jaa! Ik ga echt elke keer als ik in Antwerpen ben naar Exki nu :) Zo leuk en lekker! Ik ben trouwens echt al duizend dingen aan het bedenken waar ik wel met jullie naar toe zou willen als we al naar de botanische tuin en het Muhka zijn geweest, haha!

      Verwijderen
  6. Wat ziet dit er gezellig uit zeg, en die foto's: Wauw!! "lang-mee-bezig-geweest" grafitti is toch wel mijn favoriet, prachtig vind ik het! Heel anders dan die snelle geschreven (onleesbare) woorden die je overal en nergens vind :) en jij ook nog een gelukkig nieuw jaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, die graffiti is zo mooi! Kon ik dat maar...

      Verwijderen
  7. Oh wat leuk! (Toen ik zag wanneer de meeting ging plaats vinden, vond ik het al enorm jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar het ziet er echt suuuuper gezellig uit (met die pakjes) en ja al die foto's van al die getalenteerde mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar volgende keer kan je hopelijk wel komen hè! Het wordt
      zeker weer zo gezellig :)

      Verwijderen
  8. Oh, wauw, de gezelligheid straalt van de foto's af! En wat een mooie en creatieve mensen zijn jullie toch. Heerlijk, kom maar op met de rest van de foto's ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er mega gezellig uit en het was ook mega fijn om te lezen (netzoals de posts van andere over de meeting)!! Ik ben heel erg benieuwd naar je tweede deel, maak maar oneindig veel delen hihi. Dit is gewoon zo fijn om te lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, hopelijk zeg je dat nog wanneer ik maandenlang alleen dingen over de meeting post ;)

      Verwijderen