10-01-16

bijna 500 nieuwe camera's

 

Ik ben bijna klaar met het filmpje over de meeting, mijn eindwerk is ondertussen bijna af (en omigado -dit zeg ik elke dag wel duizend keer, sinds ik het op Aline's blog las- wat ben ik daar blij om), en ik ben bijna klaar met de zwaarste schoolperiode. Veel bijna's dus, die langzaamaan omgezet moeten worden in helemaaltjes. Daar maak ik me even geen zorgen om, dit moment is een pauze van al wat ik nog moet doen.

Wat is er allemaal gebeurd sinds de vorige blogpost? Ik besloot onder andere dat ik een nieuwe camera wil kopen, een Nikon D5200 dit keer. Momenteel gebruik ik een Nikon D3100, wat een perfecte beginnerscamera is, maar waaraan ik steeds meer gebreken ontdek. Gebreken die ik al had kunnen voorspellen. Waarom? Dat is een heel verhaal. Lang verhaal kort verteld: mijn lievelingsfotografe gebruikte een camera, die nergens meer te koop was. Ik zocht tot ik hem vond en kocht hem. Toen bleek dat hij niet meer op voorraad was, dus kreeg ik een andere camera opgestuurd. De Nikon D3100. Niet wat ik wilde dus. Maar ik, zo stom als ik was, heb niet gereclameerd en de camera met een ferme korting aangepakt. Korting maakt alles goed, toch?


Niet dat ik er spijt van heb hoor, deze camera heeft mij veel mooie foto's bezorgd. Daarom ook dat ik als nieuwe camera één heb gekozen die zoveel mogelijk op de Nikon D3100 lijkt, maar dan met alle functies die ik van een goede camera verwacht. Ik zit nu wel met twee camera's. Ofja, binnenkort, als mijn nieuwe is aangekomen, zit ik met twee camera's. Dat is op zich niet zo'n probleem, het is eerder de dikte (of het gebrek aan dikte) van mijn portemonnee dat nu een beetje tegenslaat.

Wanneer ik mijn nieuwe camera gewoon ben, verkoop ik mijn oude. Welke plek is nu beter om dat te doen dan op deze blog? Ik vermoed dat iedereen die dit leest wel geïnteresseerd is in fotografie, toch? Als iemand graag mijn Nikon D3100 overkoopt, dan zeg je het maar. (+korting korting korting omdat je mijn blog leest en ik je daarom als vriend beschouw, en vrienden krijgen korting zie je)


Ik zag vandaag ook dat ik in het totaal 500 berichten heb op deze blog. Hoeveel is dat niet?? Stiekem zijn er maar 300 van de 500 gepubliceerd, maar dat doet er even niet toe. Vijf. Honderd. Dat zijn ongeveer 600 woorden per bericht, dus 600 x 500 is (ik pak even een rekenmachine erbij) 300000 woorden!! O.M.G. Dat is Veel. Meer dan ik ooit voor school heb geschreven volgens mij. Gelukkige 500 berichten, blog.

11 opmerkingen:

  1. Jaaaaa,de Nikon D5200 is zooo goed! Lobke en ik hebben hem ook, dus als je eens ergens mee struggled, bij mij kan je altijd terecht hoor? (: Fijne 500 berichten lieve Lise, haha. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, dat is goed :) Heb ik gelijk twee mensen bij wie ik terecht kan als ik vragen heb!

      Verwijderen
  2. Oh ik heb eigenlijk niet zo veel verstand van de keuze van fototoestellen, ik heb eentje die voor mij prima werkt (zonder dat ik zoek achter perfecte lichtinvaldingetjes), heel erg veel succes met het verkopen!! Vijfhonderd is inderdaad enorm veel wow!?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moest ik nog geen camera hebben, ik zou direct deal roepen! Ik heb momenteel een Nikon D3200, en ben daar voorlopig wel blij mee. Toch zou ik een nieuwe lens willen hebben, maar damn, die zijn zó duur! :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je al eens op Tweedehands of Kapaza gekeken voor die lens? Ik heb die van mij daar gevonden voor 80 euro! Nieuw is hij 200 ofzo, haha! Welke lens wil je hebben?

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je de Nikon D5200 gaat aanschaffen! Hij is erg goed en ik ben er nog steeds enorm blij mee. Het is in het beginnen even wennen en zoeken, maar beetje bij beetje wordt het vast je nieuwe liefde (althans, dat gebeurde bij mij! :)) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem vanmorgen besteld, hoera! Ik ben echt benieuwd :)

      Verwijderen
  5. Ahh wat leuk d'r 'n nieuwe camera aankomt! Ik fotografeer altijd met mijn vaders oude camera en denk er de laatste tijd vaak over om er zelf eentje te kopen (nouja, eerst sparen dan he), moet ik me maar eens in verdiepen! En WOW, 500, dat is echt echt echt echt heel veel!!! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een woorden! Maar ik vind dat je geen woord te veel schrijft (eerder te weinig, dus ga vooral lekker door). Je foto's zien er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw de foto's die je in deze post laat zien zijn echt prachtig!
    En heel herkenbaar , 500 posts waarvan je er 300 hebt gepubliceerd..
    lachja soms moet je ook gewoon wat schrijven om er weer in te komen.

    BeantwoordenVerwijderen