06-12-15

een glitterende bakfiets in de Langeklarenstraat


Gisteren ging ik naar de stad, en raakte ik de weg kwijt. Ineens wist ik niet meer waar de Kammenstraat was! Zo vreemd... Normaal weet ik die zijn met mijn ogen dicht. Ik ben gewoon een paar random straten in gereden, en bij het gemeentehuis stond ineens een heel groot kunstwerk, waardoor ik nog meer gedesoriënteerd raakte. Oh, bij het gemeentehuis heb ik ook een paar trouwfoto's gefotobombed (sorry hoor), van een koppel dat daar voor het kunstwerk stond te poseren. Ik was daar maar rondjes aan het rijden, ze denken vast dat ik dat expres deed. 

Toen ik weer een verkeerde straat was ingeslagen, heb ik als een echte toerist de weg naar de Meir moeten vragen. De Belgen onder jullie begrijpen wel dat dit voor iemand die al jaren in de provincie Antwerpen woont het meest schaamtelijke ooit is. Ik overwoog even een Hollands/Limburgs/gemengd accent (ik ben niet zo goed met accenten) op te zetten. Toen dacht ik bij mezelf: niet flauw doen Lise, gewoon vragen. Ik deed het en werd gelukkig niet uitgelachen. 

Nog eens naar de Kammenstraat op zoek gaan leek me te riskant. Ik had ondertussen al tien toeren rond dat kunstwerk gefietst, en dat pasgetrouwde koppel keek ook al niet zo blij meer. Ik ben uiteindelijk gewoon naar de Think Twice in de Langeklarenstraat (a.k.a 'de straat van de Disneywinkel' , waar al lang geen Disneywinkel meer is, maar kom) geweest. Daar heb ik geen foute kersttrui gevonden, waar ik voor kwam. Ze hadden alleen van die 'normale' kersttruien, in van die saaie kleuren. Een paar jaar terug hadden ze een heel rekje met leuke truien, maar toen heb ik er geen gekocht. Spijt dat ik daarvan heb!

In de H&M kocht ik kerstcadeautjes voor m'n twee beste vriendinnetjes, en brak mijn hart omdat het de twee laatste waren, en ik er dus geen voor mezelf kon kopen. Als troost kocht ik dan maar glitterende oogschaduw die ik al heel lang wilde, en een cream eyeliner, omdat ik die ook al heel lang wil proberen. Tot zover mijn 'ik koop niets meer bij fast fashion winkels zoals H&M' voornemen van eeuwen geleden. 

Even twee korte reviews van de make-up dingetjes: 

high impact eye colour in 'mesmerise me': Glitters. Overal.
drama cream eyeliner in 'dark chocolate': Deze is zo waterproof dat ik hem er zelfs met make-up remover niet af kreeg.

Na een half uur kreeg ik wel keiharde koppijn van deze producten, dus als je net als mij gevoelig bent voor dat soort dingen kan je ze beter niet kopen. De kleur en glitters van 'mesmerise me' zijn wel echt de hemel.

Oh, bij de H&M hadden ze ook een soort advent kalender met allemaal accessoires in, maar je weet dus niet wat er precies in zit. Heeft iemand die? Ik wil echt weten of er wat leuks in zit... Ik wil hem echt heel graag, maar 30 euro is nogal veel als het allemaal heel lelijke dingen blijken te zijn. Ik vind advent kalenders zo leuk!! Vroeger kreeg ik er altijd eentje van m'n ouders, maar ik was altijd teleurgesteld wanneer bleek dat er alleen chocola in zat, haha! Zo'n adventkalender met kleine cadeautjes in zag ik voor het eerst bij Boncolor. Kijkt iemand van jullie ook haar vlogs? Dan kan je vast ook wel raden waar ik het hele kersttrui idee vandaan heb :)

Ik wou eigenlijk nog even naar de Lush, maar ik had mijn ouders gezegd dat ik voor het eten terug thuis zou zijn, en toen ik vertrok was het al een uur of 10. Ik kwam uiteindelijk toch te laat thuis, omdat een zwarte piet op een bakfiets me niet door wou laten ("Bakfietsen hebben voorrang hoor meid!"). Ik vond het leuker toen zwarte pieten nog snoepgoed gaven. Maar niet echt hoor, ik vond het best grappig (maar snoep en pepernoten was leuker geweest!)

Het was een leuk uitstapje! Zoiets moet ik vaker doen, spontaan in/op m'n eentje naar de stad (zeg je dat zo, op m'n eentje??). En dat allemaal voor de middag! Normaal gezien begin ik pas rond een uur of 12 iets productiefs te doen (nee, niet eten) (oké, dat ook).


Nog even een aanvulling: Ik en Lobke zijn bezig alles voor de meeting te regelen, dus je hebt nog even tijd om je aan te melden! Klik hier voor meer info. We zijn het er ondertussen over eens dat de meeting maar op 1 dag doorgaat, dus als je voorheen niet meekon door een gebrek aan tijd, kan je nu misschien wel?

10 opmerkingen:

  1. Aaah Bonnie is zo'n leuk mens inderdaad! Klinkt als een heel fijn dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stom om de weg kwijt te raken als je er al heel lang woont, ik herken het... Klinkt verder wel als een hele leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is wel grappig dat je de weg bent kwijt geraakt in je eigen stad maar dat is volkomen menselijk, als ik eens zou tellen hoe vaak ik ben verloren gereden in mijn eigen gemeente, dan zou het een heel lijstje zijn. Ik ben echt nieuwsgierig naar het effect van die glitteroogschaduw, is het handig om er mee te werken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is heel handig! Als je een paar laagjes opdoet is hij heel donker, alleen als je hem wat lichter opdoet krijg je soms vlekjes. (maar ik ben echt geen make-up pro hoor, dus dat ligt vast aan mij :))

      Verwijderen
  4. Klinkt als een gezellige dag! Is mij ook weleens overkomen! Meestal ben ik dan zo druk met iets anders dat ik dan zo de verkeerde kant op fiets haha! Ik wil ook graag nog een keer naar Antwerpen, het lijkt me heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, oh Lise toch, kan iedereen overkomen denk ik. (Als je je mijn dikke fail nog herinnert van de meeting over de grote markt, oeps.) Dan valt het jouwe echt nog mee hoor. (: Ik zag die adventskalender doos ook staan in H&M, maar zoals je zegt, 30 euro is een beetje duur als het misschien allemaal dingen zijn die je niet eens leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahah, dat overkomt iedereen wel eens Lise, maar ik snap best dat je je ietwat schaamde! Spijtig dat je nog geen leuke kersttrui hebt gevonden! Ik ben ook best benieuwd naar die adventskalender, maar €30 is inderdaad best veel als je niet weet of er iets leuks bijzit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh god, zo herkenbaar. En vreemd dat je geen foute kersttrui vond in Think Twice... Geef niet op, je vindt hem wel...

    BeantwoordenVerwijderen