20-12-15

@besluiteloos: een nieuw projectje


Ik vind het leuk om mijn tekeningen te delen en commentaar te krijgen (en likes, hihi), maar ik vind het minder leuk om elke tekening apart in te scannen of bij goed licht te fotograferen, en dan nog eens te bewerken (dat is zoveel werk jongens, echt). Ik deelde al een paar keer wat dingen onder de titel 'schetsboekdingen', maar dat is bijlange niet alles wat ik maak. Alleen de 'goed genoeg om in te scannen en online te gooien' dingen. Misschien moet ik de naam van die blogposts daarin veranderen, hihi :)

Ik besloot om een Instagram account aan te maken voor al mijn tekeningen! Daar hoef ik me geen zorgen te maken over bewerking en andere dilemmas, want ik maak de foto's gewoon met m'n iPhone 4S (ja, de oudste iPhone ooit), en bewerk ze meteen daarop. En als ik de foto's achteraf niet meer mooi vindt, kan ik ze in één klik verwijderen.

Ik ben zo blij dat ik het eindelijk heb gedaan! Het heeft me al veel nieuwe dingen gebracht. Ik ben een nieuw schetsboek gestart, en heb een reden om het vol te houden (meestal stap ik na een aantal pagina's weer gewoon over op los papier). Ik kan ook eindelijk mijn tienduizend opgespaarde restjes papier gebruiken, voor in het schetsboek of als props voor foto's. Ik ben ook uit mijn realistische fase op dit moment (spijtig van alle onafgewerkte realistische portretten, maar goed). Ik heb de indruk dat niet-realistische kunst gewoon zoveel persoonlijker is.Je schildert hoe jij de dingen ziet, niet hoe anderen ze zien. Dat vind ik mooi.

Als je wil, kan je me dus volgen op @besluiteloos, om af en toe een kijkje in m'n schetsboek te nemen. Ik zou het heel leuk vinden als je me volgt! Normaal geef ik niet zo om volgers en likes, maar met tekeningen is het anders. Ik wil dat zoveel mogelijk mensen het zien, hihi :)

13 opmerkingen:

  1. Jeetje wat tof zeg, en die collage hierboven is zó mooi <3 Ik ga je uiteraard meteen volgen hihi :) (ik ben het helemaal met je eens over dat niet-realistische werken zoveel persoonlijker en leuker zijn!!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, dankjewel! (Stiekem is die collage gewoon van instagram.com gescreenshot haha)

      Verwijderen
  2. Ik ehb het al gezegd maar je feed van Beluiteloos is ook al ZO mooi! Je hebt gelijk over de niet-realistische dingetjes. Want bij realistische dingen heb ik altijd het gevoel dat mensen er geen gevoel in leggen, maar dat ze gewoon 'kopiëren' zeg maar. Ik ben zo benieuwd naar de volgende kunst dingetje van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! Het is zo moeilijk om je eigen persoonlijkheid en gevoel in een realistische tekening te leggen!

      Verwijderen
  3. Oooh, je feed ziet er al zo mooi uit! En het is inderdaad heel fijn om gewoon met je mobiel foto's te kunnen bewerken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaa, ik volg je al hoor! Superleuk dat je dit gedaan hebt, nu kunnen we nog meer genieten van je tekeningen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, mooie dingen maak je zeg! Heel leuk je fotootjes af en toe voorbij te zien komen in mijn feed dus ik ben je gaan volgen :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh wauw, wat zijn ze mooi! En dat van die foto's bewerken ken ik helemaal, echt zo veel werk haha :)

    BeantwoordenVerwijderen