13-11-15

Schetsboekdingen 4

Ik tekende heel veel, de afgelopen weken. Op school ben ik bezig een zelfportret te schilderen met acryl, en dat schilderij is heel goed gelukt. Zo goed gelukt zelfs, dat ik helemaal ontevreden ben over alles wat ik buiten school maakte. Daarom liet ik lang geen kunstwerkjes zien op Instagram en op deze blog. Nu ben ik daar al wat over heen, gelukkig :)





Ik ontwierp twee kerstkaarten voor een jaarmarktje bij ons op school, waar de laatstejaars vanalles verkopen om onze eindreis te sponsoren. Ik weet nog niet of mijn ontwerpen bij de uiteindelijke 10 zitten, maar ik hoop echt van wel. Het lijkt me geweldig leuk om mijn tekeningen op postkaarten te hebben staan!

Dat is nog een ideetje van mij: kaarten gaan verkopen. Ik ben al op onderzoek geweest naar prijzen en aantallen, en als ik 50 postkaarten laat printen, kan ik ze voor een euro per stuk verkopen. Dat lijkt me zo leuk, maar ik heb geen idee of ik ze alle 50 verkocht krijg, en of het voor die prijs überhaupt goede kwaliteit gaat zijn... Het zou perfect zijn als ik van een stuk of 5 ontwerpen elks 10 kaarten zou kunnen laten printen, maar dan gaat de prijs weer een heel stuk omhoog...

Tsja, ik zal het gewoon moeten doen om te weten te komen of het iets wordt. Hierbij sluit ik deze blogpost af, mijn andere 'schetsboekdingen' moet ik nog inscannen/fotograferen. Oh, en ik deed iets waarbij ik een uur lang schilderde, en om de 10 minuten een foto maakte. Dat zie je binnenkort dus ook terug. Adios.

24 opmerkingen:

  1. Wauw, wat kan je mooi tekenen! Vooral de tweede vind ik echt een kunstwerkje en voor een euro zou ik hem in kaartvorm absoluut kopen. Ik snap wel dat jij iets met schilderkunst wil gaan doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dit was zo vreemd. Ik wist even niet hoe je wist wat ik wilde gaan studeren, maar toen herinnerde ik me dat ik dat pas nog heb gezegd, hihi :) Dankjewel! (Pas op hoor, want als ik echt kaarten ga verkopen, ga ik je er aan herinneren dat je ooit hebt gezegd dat je er één zou kopen)

      Verwijderen
    2. Hihi, deal! Hou me op de hoogte :)

      Verwijderen
  2. Is het geen idee als je eerst een ontwerp maakt van wat je op de kaart wilt en dan kunnen mensen ze zegmaar opvoorhand 'bestellen'? Dan kan je er precies zoveel laten drukken als je nodig hebt. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie schetsen! Die moet je echt bewaren, ze zijn heel gaaf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, ik vind je schetsen echt prachtig! Het zou me zelfs verbazen dat je niet bij de uiteindelijke 10 ontwerpen zou zitten! Als je erbij zit (en dat weet ik zeker!!) wil ik heel graag een kaartje (of 2..) kopen om je eindreis te sponsoren! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, koop een kaartje :) Ze zitten volgens mij wel in pakken van 5 of 10 ontwerpjes, maar ik ging sowieso al vragen of we ze ook apart kunnen verkopen (want ik wil er stiekem ook een paar van mij alleen, als herinnering). Ik laat je nog wel iets weten :)

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige schetsen, vooral die laatste is zo mooi<3 En jaa wat leuk als je kaartjes zou gaan verkopen! :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Man Lise, ik ben zó jaloers op je tekentalent! Ja talent ja, ik kan het niet anders omschrijven! Oh, wat een gaaf idee van die kaartjes, moet je zeker doen Lise! Ik zou ze direct kopen als deze twee in kaartvorm verschijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dankjewel :) (Pas op want ik ga alle reacties met 'ik zou er zeker één kopen' screenshotten, als bewijsmateriaal voor als ik ooit echt besluit kaarten te maken)

      Verwijderen
    2. Screenshot ze maar hoor, haha! Want ik meen het echt! Deze tekeningen zouden zó leuk zijn als kerstkaartjes! (:

      Verwijderen
  7. Je hebt echt mega veel talent! En dat meen ik oprecht! Beide kaartjes zijn super mooi. Kijk die onderste berg, ook zo gedetailleerd! Echt heel tof! En wat leuk dat je ze wilt verkopen! Ik wil je eindreis wel sponsoren alleen ik denk dat er vanaf België wel veel verzendkosten over heen gaat komen!..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kaarten passen in een envelop, en een envelop naar Nederland sturen kost ongeveer een euro. Ik ben ook regelmatig in Tilburg, dus als ik het van daar opstuur kost het denk ik nog minder! (geen idee hoeveel een Nederlandse postzegel kost, haha)

      Verwijderen
  8. Het zijn echt leuke tekeningen geworden. Het idee om je kaarten zelf te verkopen vind ik echt fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een mooie ontwerpen! En wat een leuk idee om te beginnen met kaartjes! Beginnen met je eigen handeltje van prachtige kaarten. Ik ben heel erg benieuwd, en ga er zeker een paar kopen als het zo ver is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wooow, Lise, als deze kaarten niet geselecteerd zijn voor de verkoop bij jou op school, dan weet ik het ook niet hoor. Vooral die laatste, echt gek dat je dat gewoon met potlood hebt gedaan. Het lijkt alsof je het digitaal hebt getekend. Zo écht ziet het eruit. je hebt zoveel talent. <3 Die kerstkaartjes verkoop, dat zie ik je nog doen hoor, als het je droom is. Gewoon doen toch? Zoals iemand hier al zei, vraag eerst hier en op je insta wie wat wilt zodat je wéét wat je moet maken zodat je niet met overschotten zit. En als dat goed verkoopt help ik je met de boekhoudkundige kant, haha. (Want zo'n vaart kan het misschien wel lopen hoor met zulke kunstwerkjes. ;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik denk niet dat dat nodig zal zijn, die drie kaartjes die misschien verkocht gaan worden :) Maar wie weet, misschien heb ik je binnenkort wel nodig als boekhoudster! (Hopelijk!! Het zou echt te leuk zijn als ik hiermee geld zou kunnen verdienen)

      Verwijderen
  11. Ik was ook helemaal van plan om kaarten te gaan verkopen en had al een tictailwebshop gemaakt, maar uiteindelijk is daar vrij weinig van gekomen :')

    Ik wil die tweede ook heeel graag als kaartje kopen! Laat maar weten als je het hele plan doorgezet hebt! Dan hang ik hem op mijn plaatjesmuur, waar je waterverftekeningetje (met dat meisje en die borduursels, die je in één van onze eerste brieven meestuurde) ook hangt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja en geen idee of ik dat al gezegd heb trouwens (maarja beter te veel dan te weinig), ik vind je nieuwe lay-out (en dan vooral je logo) echt prachtig!!!

      Verwijderen
    2. Dankjewel :) Hihi, ik heb ook al suuuuperlang geleden een tictail aangemaakt. Ik ben wel van plan om binnenkort ook echt kaartjes te gaan verkopen. Ik ben zelfs al aan een nieuwe tekening begonnen voor erop :)

      Verwijderen
  12. Ik hoop dat je in de top 10 zit, want ze zijn echt heel mooi! Vooral de tweede vind ik heel gaaf :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) De tweede is ook meer mijn stijl, geloof ik! Voor de eerste heb ik echt te hard geprobeerd iets kerstkaart waardig te maken.

      Verwijderen
  13. Omg die tweede tekening is zoo mooi! Die eerste ook natuurlijk, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen