11-11-15

het einde van de wereld


Gisteren keek ik een serie over de wereld die vergaat. Vandaag zat ik een dag zonder internet, en het voelde minstens even erg. Mijn vader belde vanmorgen naar Telenet, en kreeg te horen dat het een week zou duren voor er iemand kon komen kijken. Wat deed mijn lieve papa dus, hij heeft die man aan de telefoon zo hard lastig gevallen, dat hij naar het Telenet kantoor mocht komen zodat ze hem uitleg konden geven om het zelf op te lossen. 'S avonds was het internet weer terug. Ik blij. Papa blij. Telenet medewerker en zijn baas niet zo blij.

Op deze internetloze dag tekende ik een heleboel dingetjes, waarover binnenkort nog een blogpost online komt, en misschien ook over een shoplog. Ik ging namelijk naar de kringloopwinkel met Lobke, waar we heel veel leuke dingetjes kochten. Diezelfde dag nog maakte ik foto's van alles wat ik kocht, maar toen ik ze uiteindelijk op de laptop zette bleek dat ze allemaal heel erg mislukt zijn. Ergens tussen de tweede en derde foto in is de zon verdwenen, waardoor de camera instellingen niet meer klopten. Stomme zon.


Op dat soort momenten zit ik zo te twijfelen: langs de ene kant wil ik alleen kwaliteit op deze blog (en dan liefst echt het beste van het beste), maar wanneer ik dan iets voorheb zoals met die foto's wil ik ze toch laten zien, ondanks dat ze niet echt mooi zijn ofzo. Zucht... Misschien moet ik weer beginnen met Tumblr. 'Overnagedacht', weet je nog? Vroeger gooide ik gewoon alle kwaliteit-twijfelgevallen daarop. Een paar dagen geleden kwam ik op Instagram iemand tegen met als naam 'overnagedacht'. Zo vreemd. Nostalgie, maar niet op de goede manier.


Zoals jullie zien is mijn mama gepixeleerd, omdat ik weet dat zij het niet zo zou appreciëren als er een foto van haar gezicht op het wereldwijde web zou staan. Het pixelgebeuren is op een manier gedaan die ik soort van via Britt van @teresacfreitas stal. En toen ging het leesbaarheidsgehalte van mijn blog met 10% omlaag. Ja ja, we geven credit zelfs als dat een zin onleesbaar maakt.

6 opmerkingen:

  1. Die pixel techniek is toch zo tof of niet? (Ik zou dat echt op al mijn foto's willen toepassen of ofzoiets, haha.) Zo schattig die foto's van je mama met Nomi. Eerlijk? Met Telenet hebben we ook wel al wat problemen gehad, ik zou net op dezelfde manier gereageerd hebben als je vader, haha. En ik ken je Tumblr nog! En imperfection is Beauty Lise! Zelfs al lijken je foto's mislukt, ze hebben nog steeds dat speciale, ook al wil jij dat niet inzien. Dus ik hoop dat je ze alsnog gaat tonen? (: (Weet je, nu denk ik echt dat dat hele analoge gebeuren echt een ramp gaat worden voor mij. Ookal stel ik nu alles ook gewoon handmatig in op mijn camera.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij kan zo goed met camera's overweg, die analoge moet echt geen probleem zijn hoor! Wedden dat je eerste rolletje al supermooi is? En jaaa, anoniem of niet, ik ga iedereen's hoofd voortaan wegpixelen, haha :) Ziet er zo leuk uit :)

      Verwijderen
  2. Wat vervelend dat je geen internet had, gelukkig had je je papa die het probleem snel kon oplossen. Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe tekeningen, want ik vind ze echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah, dat verhaaltje over je papa is echt grappig beschreven. Gelukkig hoefde jij in ieder geval niet een week lang zonder internet! Ik vind je foto's verder echt mooi, vooral die van je katje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow Lise, je lay-out! Zó gaaf! Het is echt veel te lang geleden dat ik je blog bezocht... (blame it on school!) Wat leuk dat je met Lobke bent gaan shoppen, ik kan me voorstellen dat het erg gezellig was! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Het was echt heel leuk! Lobke is gewoon een super gezellig persoon. Er hangt soort van een bubbel van gezelligheid rond haar. Misschien ontmoet je haar binnenkort wel :)(dit is een niet zo subtiele hint voor iets wat binnenkort op de blog komt hihi)

      Verwijderen