06-11-15

de liefste kat van de wereld


Ik heb geen idee wat er op bovenstaande foto gebeurde. Ineens was er licht. Zoveel licht. Een 'lensflare' noemt een echte fotograaf dat dan. Chique hoor. Maar goed, diezelfde fotograaf zou het als een 'foutje' zien, en de foto opnieuw maken, terwijl ik het effect juist heel knap vind. Tssss... Amateur.

De titel van deze blogpost doet me denken aan een boek dat ik ooit moest lezen voor school. 'De mooiste kat van de wereld' heette het. Wat een verschrikkelijk boek zeg.Volgens de achterflap was het een waargebeurd verhaal over een vrouw die in Frankrijk de ware liefde tegenkomt, maar eigenlijk ging het gewoon over niets. Aan één stuk door gezeik over katten en filosofische onzin. Het is geschreven door een pretentieuze vrouw die volgens mij nog nooit zelf een boek gelezen heeft. Kijk maar eens naar deze foto van de auteur, snap je wat ik bedoel.

Oh, ik vergeet het helemaal te hebben over waarmee ik deze blogpost wou beginnen! Ik heb dus een nieuwe layout. Had je nog niet gezien, toch? Het was een beetje een impulsbeslissing. Toen ik mijn blog opende, was ik die paarse kleur gewoon zo beu ineens. Ik opende het layout aanpassingsvenster, en zo gauw ik het had bedacht had ik ineens een witte achtergrond, nieuwe lettertypes, en geen zijbalk meer. Een halve dag later was de nieuwe header ontworpen en ingescand. Zo gezegd, zo gedaan. Wat vinden jullie ervan?









12 opmerkingen:

  1. Al dat gezeur dat een lensflare niet professioneel staat volgens 'de' fotografen, die weten niet eens wat ze zeggen. Want hoe leuk staat dat op een foto? Imperfection is beauty, neh. Die laatste foto en dat gifje vind ik ZO tof Lise! (: Hahaha, je gezeur over die auteur van dat boek, geweldig. (Ik moest even lachen toen ik de foto zag, lol.) Nomi is zooo schattig, hihi. Ik vind het echt wel een gaaf effectje van je header, heb je "gewoon" je blognaam geschilderd, of heb je der nog iets speciaals mee gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kan goed zeuren hè :) Ik heb m'n blognaam met grijspotlood (maar dan zo'n heel donker, dat gemakkelijk uitveegt) geschreven en ingescand, en dan het contrast verhoogd tot de achtergrond wit werd (zeer professioneel dus, haha!)

      Verwijderen
  2. Ik vind het licht wel heel erg mooi invallen, ik zou juist zeggen dat een prof dat zou gebruiken. Ik had het al gezegd, maar ik vind het erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha Lise you made my day met die foto van die vrouw, ze lijkt zelf wel een kat... Oké sorry, maar ik moest gewoon zo hard lachen! :'D Je nieuwe lay-out is leuk trouwens!<3 En hallo, een lens flare is hartstikke mooi toch ;)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik lach die vrouw al uit sinds ik dat boek heb gelezen, no shame.

      Verwijderen
  4. Wow wow, heb je die header zelf geschilderd!? Ik dacht even dat het een nieuwe lettertype ofzo iets was. Je nieuwe lay-out is heel clean! Echt mooi en je foto's ook. Die eerste foto vind ik juist leuk met die licht!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah dankjewel! Clean, daar ging ik voor :)

      Verwijderen
  5. Je foto's van je kat zijn echt heel leuk geworden. En die lensflare vind ik ook heel mooi, ik vraag me af waarom sommige zeggen dat dit een foutje is want het is gewoonweg mooi en het geeft een sfeertje aan je foto's. Je lay-out is echt heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een foutje, pfff, ik vind een lensflare mooi, het maakt de foto wat speelser. En je nieuwe layout is trouwens erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je nieuwe lay-out ziet er echt leuk uit (looove je header)! En deze foto's zijn te cute, de lensflare maakt het juist helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje! Mooi beestje, trouwens!! Prachtig zo met de zon, die foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liefde voor je kat!! Wat een schattig ding zeg. X

    BeantwoordenVerwijderen