31-10-15

Vakantiedingen + analoog


Toen ik vrijdag naar huis fietste was het nog niet helemaal tot me doorgedrongen. Ik had net een grote test en een eerste gesprek met mijn stagebegeleider achter de rug, dus mijn warhoofd zat nog vol antwoorden op testvragen (waar ik helaas, met de test voor mijn neus, niet op was gekomen) en mijn lijf vol zenuwen. Toen ik mijn fiets thuis in de garage zette, begon ik aan wat een soort van wekelijks ritueel voor me is geworden: in mijn hoofd een lijst maken van wat ik in het weekend allemaal moet doen. Toen had ik het ineens door: ik heb vakantie.


Het is helaas maar voor een week, maar vergeleken met de drukke schooldagen is het heel wat. Ha, ik herinner me ineens dat ik tegen iemand op mijn stageplaats heb gezegd dat ik twee weken vakantie heb. Totaal onlogisch, want vlak daarvoor had ik gezegd dat ik tegen 9 november mijn stagecontract moest binnenbrengen op school. Typisch iets voor mij, dat soort verwarring zaaien.


Ik heb tussen het mijn-fiets-in-de-garage-zetten en nu, al wel duizend dingen bedacht die ik deze week zou willen doen. Een hele dag schilderen is daar één van (maar dan ook echt de hele dag, als in opstaan - schilderen - slapen). Als volgende puntje op mijn lijst staat 'analoge fotografie', ik wil namelijk mijn rolletje volmaken, dan kan ik eindelijk zien of mijn nieuwe filmrolletjes een totale miskoop waren of niet! Ik wil ook proberen om de hele week een (analoge) camera bij me te hebben, zodat ik geen perfecte fotomomenten mis (je weet wel, die momenten dat het licht zo mooi is, de blaadjes van de bomen dwarrelen en er net op dat moment een zonnestraal over de blaadjes heen glijdt, maar je net geen camera bij hebt).

Laatst kwam ik een paar analoge foto's tegen op Tumblr, en die wil ik ook even laten zien, want ze zijn echt zo mooi! Het zijn deze en deze foto's, gemaakt door Isabelle Bertolini. Oh, en nu je toch bezig bent, kan je hier ook wel even klikken voor de mooiste double exposure ooit, van Nicole Brannen. Dat soort foto's wil ik ook kunnen maken.


17 opmerkingen:

  1. Wauw wat een pracht foto's! Helaas is mijn vakantie al om. Ik moet nog steeds mijn analoge foto's laten ontwikkelen, ik ben heel nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's, lovely! Ik heb mijn eerste week na de vakantie alweer gehad, helaas!
    Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt, Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah ik heb zo jaloers, ook al heb ik er al een week vrijheid op zitten :) Geniet ervan Lise, en zeker doen, die hele dag schilderen (lijkt me zó fijn)!

    Die double exposure heb ik trouwens echt al tienduizend keer op tumblr gereblogd, hij is zó mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè! Ik ook. Het maakt niet uit hoeveel keer hij voorbijkomt, hij moet gereblogd. Dankjewel :) Jij ook succes met je toetsweek!

      Verwijderen
  4. Die foto's zijn zo mooi, vooral die van Nicole. Geniet van je weekje vrij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne vakantie Lise! En awh, die enelaatste foto is zo schattig!<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, die foto's van op Tumblr zijn echt prachtig! Maar ook die van jou zijn erg leuk! Ik heb nu ook herfstvakantie, en ga naar de Ardennen. Ik heb me voorgenomen om ook mijn camera overal mee naar toe te zeulen, ik wil geen enkel fotomoment missen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel plezier in de Ardennen :) Veel foto's maken hè!

      Verwijderen
  7. Jou foto's zijn ook zoo mooi! En geniet van je vakantie (een weekje is zo voorbij!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En inderdaad, vooral als het vakantie is vliegt de tijd voorbij...

      Verwijderen
  8. Wow, die double exposure foto vind ik zo gaaf! Ik vraag me echt af hoe je dat doet, haha. Wat ga je doen tijdens je stage trouwens? (: En je analoge kiekjes zijn zo mooi, mocht ik Tumblr hebben en deze zouden voorbijkomen ik had ze gereblogd. (: En dat is ook een reden waarom ik een analoge camera wil, die kan je echt overal mee zeulen zonder dat je rug vergaat van de pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met sommige analoge camera's kan je gewoon twee keer klikken, zonder het rolletje door te draaien, maar bij anderen moet je heel hard prutsen voor je het voor elkaar krijgt haha :) Je kan ook nog altijd met een bewerkingsprogramma twee foto's over elkaar heen zetten natuurlijk (maar dat is vals spelen hè). Ik ga stage doen bij Velt, een soort natuur organisatie die mensen helpt met ecologisch tuinieren en koken enzo :) (Niet het leukste van het leukste, maar onze stageplaatsen moesten in een bepaalde categorie vallen, daarom)

      Verwijderen
  9. Wauw, zulke mooie foto's! Ik zou ook wel graag altijd een camera bij me hebben, vaak zijn er inderdaad van die perfecte momentjes waar ik dan supergraag een foto van wil maken, maaaar dan heb ik geen camera bij me...

    BeantwoordenVerwijderen