14-10-15


Miu Miu lente/zomer 2016. Tsja, wat zal ik erover zeggen? Ik kan er zo veel over zeggen. Laat ik hier mee beginnen: deze collectie is ZO ongelooflijk MOOI. Echt waar. Geweldig vindt ik hem. Maxi rokken met print, doorzichtige hemdjes in felle kleuren over of onder leuke jurkjes gedragen. Oh, laten we de geweldig mooie schoenen ook niet vergeten! Niet echt draagbaar naar school, en ook niet naar een feestje (bij nader inzien eigenlijk  geschikt voor geen enkele gelegenheid), maar oh zo mooi. Wat ik ook mooi vind is het beauty gedeelte van deze collectie. Weinig oog make-up, maar wel een heel opvallend kleurtje op de lippen. Ik hou echt van die kleur lippenstift! Ik draag meestal geen make-up, maar als ik dat kleurtje in m'n handen zou krijgen...

Ik heb zelf een blouse die zo in deze collectie van Miu Miu zou kunnen passen. Hij is wit, heel erg lang (maar niet oversized), en heeft een half doorzichtige bloemenprint op de voorkant. Oh, en natuurlijk is dit exemplaar tweedehands, en niet echt van Miu Miu.

Hieronder laat ik mijn lievelings looks uit de collectie zien. Lees dus zeker verder voor mooie plaatjes en mijn geweldige commentaar (want iedereen wil natuurlijk weten wat ik erover te zeggen heb).


Het eerste wat me opviel aan deze look was het felpaarse doorzichtige hemd, daarna de dubbele ruitenprint, en daarna de iets minder opvallende lapjes stof rond de enkels van het model. Na deze afbeelding te hebben gezien liet ik me inspireren, en deed ik 2 verschillende kniekousen aan naar school. Eén zwarte, en één zwart met stipjes (tsja, Pippi Langkous is nu eenmaal mijn idool). Bewijs volgt wanneer ik eindelijk nog eens genoeg licht heb om outfit foto's te nemen.


Op het eerste zicht lijken dit twee jurken over elkaar heen, maar als je goed kijkt zie je dat de onderste laag een aparte blouse en rok zijn. De blouse heeft donkerblauwe ruiten, terwijl de rok een zwart ruitenpatroon heeft. Dit soort kleine details vind ik leuk aan Miu Miu. Telkens je ernaar kijkt vallen je nieuwe dingen op.


Deze lichtpaarse kleur komt ook vaak terug. Hierboven als doorzichtige blouse, en daarboven als schoentjes. Nu je toch naar de blouse kijkt, kijk dan ook even naar het bijpassende ruitjes ondergoed dat je erdoorheen kan zien. Zelf zou ik niets dragen waardoorheen je mijn ondergoed kan zien, maar over deze ruitjes-onderbroek-look is duidelijk nagedacht.


Hier is het paarse shirt weer! Ook het ruitjespatroon dat op de meeste jassen wordt gebruikt komt hier weer terug. Ruitjes staan duidelijk centraal in deze collectie, of het nu grote ruiten, streepjesruiten of een heel miniem patroon is.


Ik hou echt van het kleurenpalet dat hier wordt gebruikt. Rood en blauw zie je wel vaker samen (primaire kleuren, duh), maar dit felle rood in combinatie met het zachte, bijna baby-, blauw geeft toch iets vernieuwends.


Zoveel prints in deze look! Ik hou er van. Ik vind het vooral leuk dat de streepjes terugkomen in de sokken, trui en het kraagje van de blouse. Ook het felrood met het felpaars vind ik mooi tussen de iets minder opvallende kleuren.

Als afsluiter laat ik jullie de look hieronder nog zien, waarvan ik de schoenen echt geweldig vind! Die schoenen zijn mijn droom gewoon. Zo mooi.


Afbeeldingen via Visual Optimism, hier te vinden

3 opmerkingen:

  1. De kleurlipstick vind ik ook erg mooi, vooral bij het laatste model staat het heel goed. De jassen vind ik erg mooi, best een simpel patroontje maar het geeft wel iets heel spectaculairs. Ik zou nooit zelfs zo iets tegen komen dus ik vind het heel leuk en vernieuwend dat je hier over schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel! Leuk om te zien en jouw commentaar te lezen :) het ziet er heel gaaf uit allemaal, maar ik zou ook echt níét weten wanneer ik één van de items kan dragen. Onmogelijk gewoon, haha. Maar naar zulke foto's kijken is wel heel tof en inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar je outfit foto's van die kniekousen (als die er ooit komt natuurlijk!). Het is niet echt mijn stijl, maar wel leuk om jouw commentaren erbij te lezen, je gaat er zo in op! Er zijn enkele kledingstukken apart die ik wel zou dragen, maar niet de volledige outfits samen.

    BeantwoordenVerwijderen