24-10-15

Een paar analoogjes


Deze donderdag was het zo ver! Mijn tweede filmrolletje lag ontwikkeld in de afhaalbakken van het Kruidvat. Ik was al een paar keer gaan kijken (waarbij ik één keer een vrouw tegenkwam die schijnbaar willekeurige enveloppen vastpakte, om vervolgens vrolijk de bijhorende foto's te bekijken. Volgens mij had ze niet door dat het geen pick 'n mix was, maar op bestelling), maar zonder succes. Het is dus zeker dat het minstens 2 weken duurt voor foto's bij het Kruidvat ontwikkeld zijn, in plaats van op een week zoals op de enveloppen staat vermeld.

Toen ik thuiskwam ging ik meteen op m'n bed zitten om de foto's te bekijken. Mijn huiswerk werd even vergeten, waardoor ik de volgende ochtend nog een heleboel schooldingen moest doen, maar dat was het waard. Ik was zo benieuwd naar de foto's! En ik ben er echt tevreden mee! De meesten zijn echt heel erg mooi geworden! Anderen zijn een beetje meh, maar ja, dat heb je met analoog.

Het was weer een hele uitdaging om m'n camera in te stellen, want ik kocht per ongeluk een filmrol met iso200, in plaats van iso400, wat ik gewoon ben. Ik moest dus mijn iPhone (met lichtmeter app) er steeds bij halen als ik een fatsoenlijke belichting wilde, terwijl ik mezelf net had aangeleerd voor iso400 zelf in te stellen. Mij kennende was ik op veel momenten te lui om ook echt helemaal naar m'n iPhone op zoek te gaan, wat resulteerde in een aantal sterk onderbelichte foto's, maar stiekem vindt ik die het leukst.

Ik ben ook heel tevreden over de film!! Misschien neem ik voortaan altijd wel iso200, want de kleuren van m'n foto's zijn zo. Mooi. Echt! Ik weet niet of het echt aan de film ligt, of gewoon aan m'n camera, of een combinatie van de twee, maar ik vind alles op dit moment echt perfect. Zoals ik al zei zou ik het liefst verdergaan met iso200 rolletjes van het Kruidvat, maar ik was zo dom om (voordat ik mijn foto's terugkreeg) een pak van 3 iso400 filmrolletjes bij de Makro mee te nemen. Ze zijn van een heel ander merk (Fujifilm, ipv Agfa) dus ik hoop maar dat ze wat fatsoenlijke beelden geven!

Oké, genoeg gepraat. Hier is een klein reeksje foto's dat ik terugkreeg. De rest laat ik later zien, want ik vindt dat ze dit keer wel per stuk of drie hun eigen blogpost verdienen :)


14 opmerkingen:

  1. Wauw, ze zijn echt prachtig!! Dat licht, en nouja eigenlijk gewoon alles. Ben heel benieuwd naar de rest! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah wat mooi zeg, ik ben benieuwd naar de rest!<3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh! Wat leuk! Ik ben ook helemaal van het analoog op dit moment, ook al faalt het behoorlijk, maar ja daar ga ik achter komen als ook mijn foto's eindelijk ontwikkeld zijn haha ;) Ik vind dit soort posts altijd het leukst! Mee gluren door de lens van andermans camera! Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Ik ben benieuwd naar de rest! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaa, analoog is zo leuk! Het duurt even voor je het beet hebt, maar na een tijd zijn je foto's echt zo mooi!

      Verwijderen
  4. Oh, wat zien ze er leuk uit! Ik ben nu al benieuwd naar de rest! Zou ik zo ook voor hebben, andere rolletjes kopen dan wat ik moet hebben, hahah! Ik ben nog altijd opzoek naar rolletjes, ik wil zo graag aan de slag met mijn nieuwe camera!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, zo typisch hé! ben je nog steeds opzoek naar die soort van polaroid rolletjes? Of voor de Russische camera dit keer?

      Verwijderen
  5. Awh wat schattig! Je foto's hebben zo'n super mooi effect! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zei er op de meeting iets van, over de lichtmeter van je Iphone, klinkt ZO ingewikkeld, haha. (: Nomi is echt een fotomodelletje, hihi. En da's trouwens ook zoiets waarom ik nog een béétje twijfel om een analoge camera aan te schaffen. Het laten ontwikkelen van die rolletjes he, iedereen zou die foto's kunnen bekijken, zoals die mevrouw deed. (Oké, niet iedereen doet het, maar het is het principe, haha.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja die vrouw was echt een geval apart :) Normale mensen doen dat niet hoor! Meestal zien alleen de mensen van het foto-ontwikkel bedrijf de foto's, en die zien er volgens mij wel duizend op een dag, dus ze gaan niet echt op jouw foto's letten. Je kan de foto's ook zelf ontwikkelen, dat is heel makkelijk :) (Als je zwart wit film gebruikt, tenminste) Ik heb op de rommelmarkt zo'n ontwikkeltank (klinkt als een heel groot gevaarlijk ding, maar het is gewoon een soort plastic koker) gekocht, nu nog ontwikkel- en fixeervloeistof en dan kan ik zelf foto's ontwikkelen :)

      Verwijderen