11-10-15


Deze post heeft geen titel. Als deze post wel een titel zou hebben gehad, zou het waarschijnlijk iets zijn zoals 'een ode aan tijdschriften' ofzo. Want deze post zonder titel gaat over tijdschriften. Ik hou van tijdschriften. Dikke of dunne, over mode, lifestyle, wonen of fotografie. Mijn lievelingstijdschriften zijn toch wel de allermooiste, 'kunstzinnige' tijdschriften, die niet echt ergens over gaan: tijdschriften vol mooie plaatjes, soms met maar een 3-tal zinnen in het hele boek. 

Oh, even terug naar 'het waarom', dat heb ik geloof ik nog niet verteld. Deze post heeft geen titel omdat ik het zo mooi vindt wanneer er geen wit randje is tussen de bovenste foto en de paarse achtergrond. Ik probeer nog uit te zoeken hoe ik de titel onder die foto kan krijgen, zodat ik tegelijk dat leuke foto-tegen-paarse-achtergrond effect en toch ook een titel kan hebben. Zo, dat was waarom.


Tijdschriften die ik op dit moment heel leuk vind zijn Crust, Nylon en Yen. Crust is een Engelstalig tijdschrift, maar komt uit België. De pagina's zijn gevuld met foto's (soms digitaal, soms analoog), gedichten, mode en meer. Alles heeft pastelkleuren, en de algemene vormgeving is om van te dromen. Er wordt gespeeld met collages, typografie en fotobewerking, op een manier die doet denken aan 'typische' plaatjes die je op Tumblr ziet. Van die mooie, met miljoenen reblogs. Het tijdschrift is best prijzig, maar het is dik en komt slechts 2 keer per jaar uit, dus per jaar is het niet zo'n grote uitgave. Neem een digitaal kijkje in hun tijdschrift door de tag #crustmagazine op Instagram.


Nylon is een echt mode + lifestyle tijdschrift. Tekst en foto's worden mooi gebalanceerd, en ook shopgidsen en interviews zijn in dit tijdschrift te vinden. De items die worden voorgesteld zijn echte hebbedingen, en zijn van een redelijke prijs. In plaats van de dure Chanel of Louis Vuitton vind je in dit tijdschrift eerder betaalbare dingen zoals Monki, Topshop of H&M. De mensen die geïnterviewd worden vind ik echt geweldig gekozen! Het zijn steeds mensen die ik bewonder, zoals Grimes of Tavi Gevinson, stuk voor stuk inspirerende mensen met hun eigen stijl. Ook Nylon heeft een veelgebruikte instagram tag, namelijk #nylonmagazine.


Yen is ook een mode + lifestyle tijdschrift, maar toch heel anders dan Nylon. Ook in dit tijdschrift staan interviews met mensen zoals de frontwoman van Chvrches (als je hen nog niet kent: zeker opzoeken, ze zijn geweldig!) of stijliconen zoals FKA twigs, maar ook mode artikels met de meest dromerige fotoshoots ooit. Bij Yen wordt meer aandacht besteed aan de vormgeving, fotografie en algemene esthetiek, waardoor Yen nét iets mooier oogt dan Nylon. 
Het Australische Yen magazine is te vinden op Instagram, en ik raad ook zeker hun wishlist op Pinterest aan! (Stiekem gewoon voor deze schoenen, zo mooi!)

Eigenlijk zou ik nog heel lang door kunnen gaan met het opnoemen van leuke tijdschriften, want er zijn er echt zo veel die het kopen waard zijn! Het Franse tijdschrift Jalouse bijvoorbeeld. Of L'officiel. Oké, nu stop ik. 5 Is wel genoeg voor één blogpost. 

11 opmerkingen:

  1. Ik dacht eerst dat je dekbed een tekening was, hihi :)
    Die tijdschriften zien er zo fijn uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja en over die titel gesproken, kun je niet instellen of iets dat je de titel onder de foto hebt? (als je dat leuk vindt hoor)
      Aline van Paper Boats heeft dat ook en bij haar zie je dan ook gewoon alleen de foto zonder randje en dat is echt super mooi!!

      Verwijderen
    2. Ja, dat is precies wat ik wil!! Maar ik gebruik Blogger, en daarbij is dat geen optie... Britt (annebrittures) heeft er ondertussen ook al naar gekeken, maar het gaat dus echt niet...

      Verwijderen
  2. Wauw Crust heeft zeker een mooie vormgeving! Nu je het toch over lay-out hebt: hoe heb je je foto's zo mooi passend gekregen dat er geen witte rand om zit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een witte achtergrond hebt moet je gewoon je foto's even breed maken als je tekstvak (even heel veel formaten foto's uitproberen, dan zie je wel hoe groot ze moeten zijn), die van mij zijn 640px. Ik doe het voor elke foto apart in een bewerkingsprogramma, dat is veel werk, maar dan laad je pagina ook ineens veel sneller omdat de foto's kleiner zijn!
      Als je een gekleurde achtergrond hebt moet je ook de padding weghalen met HTML. Als je dat bedoelt moet je het even zeggen, dan stuur ik je wel een mailtje met uitleg :)

      Verwijderen
  3. Crust ziet er mooi uit! Bij gebrek aan de tijdschriften zelf ga ik nu maar elke sociale media dingen bekijken, want het ziet er allemaal heel inspiratievol uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inderdaad kei mooi, zo zonder een titel. Ik heb dus net nog wat liggen zoeken, maar ik kom er niet uit. Ik denk dat de enige optie is om het handmatig te doen, iedere keer. Ik ga het uitzoeken en ik laat je zeker iets weten! (: Crust ziet er ZO mooi uit en als zo'n tijdschrift twee keer op een jaar uitkomt is het sowieso wel zo'n type waar je jaren in kan blijven bladeren, doordat je merkt dat er zoveel liefde in zit. (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, zo'n tijdschrift is het echt wel :) En ik vind het ook echt veel mooier zo zonder titel! Handmatig, wat bedoel je daar precies mee? Gewoon de titeltekst onder de foto schrijven en het lettertype enzo aanpassen, of kan ik het ook een echte (aanklikbare) titel maken zodat het ook op Bloglovin' de titel wordt? (Sorry als ik lastig begin te worden haha)

      Verwijderen
  5. Leuk artikel! Met mijn opleiding houd ik mij ook bezig met de vorgeving van tijdschriften, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik had nog nooit van deze tijdschriften gehoord, maar wat een pareltjes allemaal! Crust lijkt me echt wel de moeite waard!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen