30-09-15

Swan market Antwerpen


Iets waar ik al weken naar uitkeek, en de hele weg ernaartoe zenuwachtig voor was: Swan Market in Antwerpen. Waarom, denk je nu? Tenminste, als je er nog niet over hebt gelezen, en niet één van de andere uitgenodigde bloggers was, want dan begrijp je precies waar ik het over heb: een dagje Antwerpen met 3 meisjes die ik daarvoor nog nooit had ontmoet. Deze drie zijn Eva, Britt en Katrien, die jullie vast al kennen uit het kleine Belgische blogwereldje. 

Ik was van plan om echt met drieduizendmiljoen foto's terug thuis te komen, maar tot mijn verbazing heb ik er maar een tiental gemaakt. Tsja, ik was nogal afgeleid door 3 supergezellige mensen, de drukte van Swan market (dankjewel Eline), en de superleuke winkel Episode (dankjewel Lobke). Ondanks dat ik niet zoveel foto's heb gemaakt, wilde ik er toch een artikeltje over maken. Geloof me ook maar als ik zeg dat deze foto's fotografiegewijs niet het beste van het beste zijn, want ik was te afgeleid om echt bezig te zijn met de camera rond m'n nek. Mijn voornemen voor volgende keer (ja, ja, volgende keer) is dus om zeker meer foto's te maken, en er wat meer mijn tijd voor te nemen.

Ik had nooit gedacht dat de Swan Market zo druk ging zijn! Er waren zoveel mensen, echt waar. Ik had me er eerder een rustig marktje bij voor gesteld, maar dat was echt wel het tegenovergestelde. Toch was het heel gezellig! We hadden alle kraampjes nogal snel gezien (het kraampje met cactussen kreeg toch wel het meeste van onze aandacht), dus zijn we gezellig ergens gaan zitten om wat te praten.


Hierboven zie je een heel schattig pashokje dat naast één van de kraampjes stond, met mijn iets minder schattig hoofd er in (ik zie er echt niet uit, dus let niet op mijn hoofd a.u.b.). Deze pracht van een foto is trouwens genomen door Britt! 


Deze foto nam ik toen een man tegen zijn vrouw verklaarde dat wij drie vast bloggers waren. We werden waarschijnlijk verraden door onze camera's en onze interesse voor alles wat er ook maar het minste vintage uit zag. Dat hij dat zei hoorde ik trouwens van Eva, ik had het zelf niet gehoord (ik had het te druk met blogger zijn, haha). Ik ben het volledig met die man eens. Als er iets is wat ik me die dag voelde, was het wel een blogger. Opeens was het niet gewoon ik, aan het typen achter m'n laptop, maar ik op een markt met fototoestel en medebloggers live in actie. Ik voelde me zo'n blogger. Ik vond het leuk.






De pixel-achtige manier van bewerken (een kwestie van anonimiteit behouden) heb ik soort van overgenomen van Britt, die het had gezien bij @teresacfreitas op Instagram. Haar account is zo mooi, echt waar! En ze maakt al haar foto's met haar iPhone! Ik wou dat ik dat soort foto's kon maken met m'n iPhone...






Dit is het schattige mini cactusje (echt waar, het is zo klein!) dat ik uiteindelijk kocht. Daarnaast kocht ik nog een tas bij de Episode, omdat ik ze zo leuk vind! Qua kleding kocht ik niets bij Episode, want er was niet meer zoveel tijd, en er is blijkbaar ook geen paskamer? Vreemd... Ik sleur meestal echt de halve winkel mee de paskamer in voor ik ook daadwerkelijk (sorry, mensen, ik heb net iets voor school uitgetypt, het duurt even voor ik weer normale vocabulaire gebruik) iets koop. 

Het was echt een geweldige dag! Nooit gedacht dat ik zoiets zou durven... Ik kan in ieder geval iets van mijn summer bucketlist afstrepen (oh, wacht eens... 'summer'). Zo'n meeting wil ik zeker nog een keer doen! Als iemand van plan is er één te organiseren, laat het dan even weten! Ik wil nog mensen ontmoeten en nieuwe plaatsen ontdekken, zo graag, echt waar!

18 opmerkingen:

  1. Ik dacht toen ik thuis kwam en mijn foto's aan het bekijken was ook meteen: 'De volgende keer ga ik meer foto's nemen', volgende keer, he? ;) Ik wil zoiets ook echt nog een keertje doen. En ik voelde me oook zo blogger in actie op dat moment met jullie erbij. We waren niet meer gewoon zombies die verhalen schrijven, we stonden daar gewoon met onze camera's, bam. Ik vond het echt erg tof. En wat, waren er geen paskamers? (Zie je, zo druk was ik er ook mee bezig, met het blogger zijn dat ik dat niet eens doorhad, haha.) En winkels als Primark zijn voor mij (en voor jou ook nu ik dit lees) echt een ramp. Je mag maar 8 kledingstukken meenemen in je pashokje!!! Da's een ramp..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja, dit is wat ik bedoel, je foto's hebben zo'n tof analoog sfeertje ook al wéét ik dat ze digitaal zijn. Hoe. doe. je. het. (Psst, we delen onze bewondering voor dat instagram account met zijn tweetjes, hihi.)

      Verwijderen
  2. Geen dank :-) Bij mij was het ook zó enorm druk, verschrikkelijk.
    Je foto's zijn zo leuk, klinkt echt enorm gezellig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om de verschillende kanten van jullie meeting te lezen! Ik snap wel dat je weinig foto's hebt gemaakt, het lijkt me dat je ogen te kort komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er supergezellig uit! Als je een meeting doet voor niet-bloggers kom ik graag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd van jullie alle vier haha, superleuk dat jullie gemeet hebben! Het ziet er ook zo gezellig uit, en ik snap dat je je op en top blogger voelde, heerlijk! ;)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgende keer neem ik ook zeker mijn camera mee, en maken we gewoon heel veel foto's samen, haha! Je foto's zijn ook erg leuk geworden! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Praaachtige foto's! Super leuk zo'n meeting, lijkt me heel gezellig! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. These photographs are gorgeous! x fashionismyfirstlanguage.blogspot.ie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel jammer dat er een paskamer was, dat houd je toch wel een beetje tegen om wat te kopen. Maar fijn dat het zo gezellig was! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben deze maandag met vriendinnen naar Antwerpen gegaan. We zijn ook nr de episode gegaan (er is er ook een in Brusssel).
    De paskamers zijn op het benedenverdiep ;)
    Ziet er echt leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha! Het mysterie is opgelost. Ik dacht dat de benedenverdieping alleen voor personeel was, haha! Dan ga ik daar volgende keer eens kijken :) (Ik ben toch een beetje dom soms)

      Verwijderen
    2. Aha! Het mysterie is opgelost. Ik dacht dat de benedenverdieping alleen voor personeel was, haha! Dan ga ik daar volgende keer eens kijken :) (Ik ben toch een beetje dom soms)

      Verwijderen
  11. Wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad! De Swan Market is sowieso heel leuk maar het feit dat het in Antwerpen was maakt het nog veel leuker. Ik mis Antwerpen zo onwijs, wat een prachtige stad.
    Liefs,

    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er zo gezellig uit! Swam market had ik ook op Eline's blog gezien, het leek me zó leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh super leuk artikeltje! Stuur zeker die foto door van aan de Kaaien als die ontwikkeld is he! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, zal ik doen :) Ze zijn het rolletje nu aan het ontwikkelen! Volgende week krijg ik de foto's waarschijnlijk.

      Verwijderen