04-08-15

Shoplog + ik kan niet tekenen?!

Omdat ik zoveel met Nomi bezig was heb ik de laatste 2 weken amper getekend. Wat zeg ik, ik heb helemaal geen pen of papier aangeraakt. Toen ik 2 dagen geleden opnieuw een schetsboek in m'n handen nam schrok ik van het resultaat. Ik kon niet meer tekenen. Mijn lijnen waren haperig en onderbroken, en wat ik probeerde tekenen leek niet eens op een bestaand voorwerp.
Ik dacht dat ik er misschien gewoon nog in moest komen, maar na een paar keer opnieuw proberen bleek dat niet de oplossing. Wat nu? Om het tekenen terug aan te leren besloot ik in één keer alle tijd in te halen waarin ik de twee weken daarvoor had moeten tekenen. Dat was een slecht idee.Ik verpestte tekening na tekening. Het was zo'n dag dat alles mislukte. Verdrietig en vooral erg gefrustreerd bleef ik doorgaan, tot er weer wat bekende vormen op m'n blad verschenen. Nu begint alles weer een beetje normaal te worden, het is een kwestie van alles opnieuw oefenen en leren.

Ik heb een hele tijd realistisch proberen tekenen, maar nu ben ik meer aan het focussen op het tekenen in een soort stripboek stijl. Niemand die kan zeggen dat ik iets fout teken, of dat de verhoudingen niet kloppen. 'Dat is gewoon mijn stijl.'

Meer getekende strips zien/lezen? Dit zijn een paar mensen die ook in deze stijl tekenen en ik echt geweldig vind: Brie Moreno (the smelly sisters!), JMKE en Ruby etc.

6 opmerkingen:

  1. Wat je omschrijft met de frustratie en het niks lukken met tekenen herken ik. Ik vind beide teken stijlen die je gebruikt erg mooi. Het stripje is leuk voor de af wisseling alleen kan ik je handschrift niet zo goed ontrafelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mijn handschrift is verschrikkelijk! Sorry daarvoor :)

      Verwijderen
  2. Heel origineel die shoplog! Ik vind je tekenstijl ook zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke shoplog! Ik vind de tekenstijl echt leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit stijltje net erg leuk! En ik heb het ook eens geprobeerd, om realistisch te tekenen, maar een hoofd was soms groter dan het lichaam, dus tjaa. Super leuk gedaan dit! Ik wil eigenlijk de kleren in het echt wel zien, maar dat komt nog wel eens voorbij waarschijnlijk. Bij mij is het probleem dat ik totaal geen basis heb op vlak van tekenen. Een simpel bloemetje vergt al een hoop gezucht.

    BeantwoordenVerwijderen