19-08-15



Ik maakte weer een nieuw filmpje van onze lieve Minimops. Foto's maak ik amper nog van haar, want ze beweegt zo veel! Op foto's staat ze negen van de tien keer wazig, maar op film is het wel leuk dat ze af en toe (lees: altijd) wegspringt. Ik vind film sowieso leuker de laatste tijd. Dingen lijken gewoon echter in een video. Mensen zien er meestal anders uit op foto, maar in video's zijn ze echt zichzelf, vind ik. Een beeld van iemand geeft maar een idee, maar beeld en beweging en geluid, dan zie je echt wie iemand is.

Eerst had ik onder dit filmpje een veel beter liedje staan, namelijk Thirteen Thirtyfive van Dillon. De geluiden en tekst en gewoon alles aan dat liedje vind ik zo goed bij Nomi en mij passen. Maar helaas, Vimeo vond dat ik het recht niet had om dat liedje te gebruiken, dus kon ik het op geen manier online krijgen. Eigenlijk was er nog wel één optie, een 'appeal' indienen of zoiets. Ik kon zeggen dat ik het liedje gebruikte in iets niet commercieel, en dat ik credits gaf in het bijschrift, maar dat vond ik toch een beetje eng want dan moest ik mijn huisadres opgeven en akkoord gaan met één of ander Amerikaans recht. Op mij kwam het over alsof ze, als ze het niet met me eens waren, me een proces aan zouden doen voor een filmpje dat misschien 10 keer bekeken wordt. Dat toch liever niet.

Ik koos dus een nieuw, minder bekend liedje: Closer van Nuages. Nuages vind ik echt heel goed. Ik weet eigenlijk niets over de artiest (of groep?) behalve dat je ze hier kan vinden op Souncloud, en dat er diverse kanalen op Youtube zijn die hun muziek daar ook op posten. Dreams vind ik ook heel goed! Het is een soort speech van de filosoof Alan Watts (al zijn uitspraken zijn zo perfect), gemengd met hele fijne muziek. Samen geeft het echt iets magisch. Kortom, ik ben fan.

8 opmerkingen:

  1. Wat een liefje is Nomi toch! Erg mooi en rustgevend filmpje ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een energie heeft ze. Op sommige momenten geeft ze bijna licht, in combinatie met de muziek heeft dat wel iets mystiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje zeg! En wat is ze mooi!! Prachtig filmpje. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb weer een heleboel liedjes erbij te schrijven, echt, ze zijn allemaal ZO rustgevend en leuk. Lise, complimenten alweer voor deze perfecte vastlegging van Nomi in haar omgeving, haha. Ik snap niet hoe ze nog zo wit kan blijven als je ziet waar ze allemaal tussen loopt.
    Liefs,
    Britt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieverdje! Echt superleuk filmpje! Ze is echt niet normaal schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een onwijs schattige video, love it!<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is Nomi toch zooo lief!! Echt, ik smelt van al die schattigheid! En wat is het filmpje leuk gemaakt! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bummer dat je dat ander liedje niet kon gebruiken! Ik zou het ook best eng vinden om zo'n appeal in te dienen... Maar dit liedje is ook heel erg leuk! Ouhn ,wat een schatje! Leuk filmpje! :)

    BeantwoordenVerwijderen