16-07-15

kittens die weer zeuren over tattoos enzo

Eerst klaagde ik dat het te warm was, nu zeur ik over de regen die veel te hard en te snel en gewoon te veel neerstort. Normaal is het weer altijd iets tussenin in ons kleine Belgenlandje, nooit zo warm of zo nat. Ik ben het gewoon beu! Ik zal nooit meer zagen dat het te saai is hier, laat het alsjeblieft weer normaal weer zijn!

Alles zit tegen de laatste tijd. Ik zou normaal de vakantie beginnen met in de eerste week de kitten op te halen, zodat ik hem de hele dag zou kunnen knuffelen en aaien. Maar helaas, het baasje vond het nog te vroeg voor verhuizen. Voordat de kitten 7 weken oud was heb ik meermaals gevraagd of ik mocht langskomen, om de kitten eens te zien, maar helaas, het baasje vond bezoek te druk. Na lang aandringen heb ik een foto doorgestuurd gekregen, maar dat was het dan. Ik hoop maar dat er niets aan de hand is met de kittens! Misschien durft het baasje het niet te vertellen. Of misschien heeft ze mijn kitten wel aan iemand anders gegeven, je weet maar nooit... Wat zal ik blij zijn als ik dat pluisding eindelijk in m'n armen heb.
Genoeg gezeur voor deze post! Het werkwoord 'zeuren' is maar 14% van de titel, dus deze post mag ook maar 14% daarover gaan. God, ik heb er te lang over gedaan om dat uit te rekenen. "Terug naar school!" zou mijn moeder uitroepen, waarop ik vervolgens angstvallig naar mijn kamer zou lopen, alsof dat zou tegenhouden dat mijn moeder me inschrijft voor één of ander kamp. Wiskunde kamp. Frans taalkamp. Ze heeft het al wel vaker geprobeerd. Mijn reactie daarop is altijd dezelfde: "Moeder, als je dat doet dan loop ik weg." En daarna meestal een heel gedetailleerd verhaal over hoe ik op straat ga slapen en ga 'hangen' met drugsverslaafden, en dat ze me dan af en toe nog eens gaat tegenkomen in de kringloopwinkel, ik vol tattoos en piercings en met gekleurd haar.

Naar die toekomst ben ik trouwens al goed op weg (behalve het op straat slapen en de verslaafden dan, dat zou ik nooit durven). Wanneer ik genoeg moed verzameld heb neem ik een neuspiercing. Wanneer ik daarna weer wat geld heb verzameld neem ik een tattoo. Ik heb het al helemaal uitgepland: eerst een kleintje, een ster op mijn arm (zoals ik ze altijd teken, met meer dan 5 punten). Als dat qua pijnlijkheid meevalt (dat weet je maar nooit bij mij, ik heb ooit de hele achterkant van mijn been opengehaald en geen kik gegeven, maar soms huil ik al als ik een stofje in m'n oog heb) neem ik een grotere de volgende keer. Nu ja, grotere. Niet echt groot natuurlijk, dat is niets voor mij.
Ik kijk tegenwoordig naar LA ink, en alle tatoos die zij ontwerpen/zetten zijn zo ongelooflijk mooi! Die grote, perfect ingekleurde zeemeerminnen of Maria's of wat dan ook zijn stuk voor stuk prachten op zich. Bij anderen vind ik dat supermooi, maar zelf wil ik iets subtieler. Het liefst wil ik al mijn tattoo's zonder kleur, en niet te veel op één plek. Ik wil subtiel hier en daar een tekeningetje, als een schetsboek waar maar af en toe iets in getekend is.

In één van mijn schriften maakte ik een lijst van welke tattoos ik op dit moment allemaal wil. Dat zijn er veel zeg. Als ik ooit miljonair wordt (bekend kunstenaar??), weet ik wat ik met het geld moet doen. Om een paar ideeën op te noemen, ik wil de helft van het gewei van een hert, het getal 1, een blad van een gatenplant, zo'n zeewierding van Henri Matisse, een lege dobbelsteen, een twijgje en een teksje boven mijn knie in mijn eigen handschrift. Toch wel een paar dingen dus. En ik moet even melden dat dat maar een deel is van de lijst. Veel lege huid ga ik niet meer over hebben.
Ik denk er ook over na om mijn haar te kleuren, met van die verf die er na een paar keer wassen weer uit gaat. Ik ben wel op zoek naar iets wat mijn haar niet beschadigd, want op dit moment is mijn haar zo fijn (als in leuk fijn, niet textuur fijn). Vroeger was het heel vettig en slap, maar sinds ik een shampoo bar gebruik van Lush is dat heel erg verminderd. Ik had wel kunnen voorspellen dat zoiets natuurlijks beter zou zijn voor mij, want mijn lichaam reageert over het algemeen niet goed op chemische producten. Heb ik al eens verteld over die keer dat mijn kussen met wasverzachter is gewassen? Of die keer dat ik concealer van de Hema op m'n gezicht had gesmeerd? Oh god laat ik het daar maar niet over hebben.

4 opmerkingen:

  1. Ik had mijn haar met crêpepapier magenta geverfd, het is er niet gelijk uit na het wassen maar het is dan ook niet fel en meer een soort gloed tenzij je het heel lang en vaak doet. Ik heb ook een hele lijst aan tatoeage ontwerpen, maar een tatoeage zetten zou ik niet durven. Ik zie je nog wel beroemd worden hoor als kunstenares!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Crêpepapier? Haha, wat een originele manier om je haar te verven! Misschien probeer ik dat wel eens :) Alleen een gloed vind ik ook wel leuk!

      Verwijderen
  2. Gekleurd haar en vol tatoeages? Ja hoor, dat plaatje past perfect bij jou. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat hoor! Oh en een neuspiercing? Zo'n diamantje of een ringetje? Een vriendin van mij had zo'n diamantje laten zetten en ze vertelde dat het niet zoveel pijn deed.. Maar ik weet van mezelf dat ik waarschijnlijk heel de winkel bij elkaar zou roepen haha. Alhoewel ik mijn oor ook vol piercings wil laten zetten. Leuk geschreven. Liefs, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haarkrijt zou je wel kunnen gebruiken, alleen blijft het er echt niet lang in, maar het is wel leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen