21-07-15

glitterhippie shoplog (tweedehands, Asos, ...)



Wat was deze shoplog lastig om te maken zeg! Ik filmde voor het eerst met mijn Nikon, en vergat het geluid uit te zetten waardoor de bestanden veel te groot waren om online van .mov naar .avi om te zetten... Moest ik dus een heel programma downloaden om dat te doen, bleek dat niet te werken! Uiteindelijk is het na een heel gepruts toch gelukt. Het heeft heel erg op mijn zenuwen gewerkt, maar nu weet ik ten minste hoe ik het de volgend keer (sneller!) kan doen. Ik ben klaar voor een professionele carrière als filmmonteur! (Filmmontrice??) De muziek die ik heb gebruikt is Hold me down van Mansionar.


Toen ik het filmpje op de laptop bekeek merkte ik ineens dat ik een heleboel dingen ben vergeten! Het belangrijkste: mijn nieuwe schoenen, zwarte 'jelly shoes', die een tijdje geleden helemaal in waren. Je zag ze echt in elke winkel toen! Hihi, toen vond ik ze best lelijk. Daarna begon ik ze steeds mooier en mooier te vinden, en ergens onderweg besloot ik dat ik ze ook wilde hebben.
Ondanks het immens grote aanbod mooie jelly shoes vind ik die van mij toch de leukste. Ze hebben blokvormige hakken, wat ze een stuk stoerder maakt, en minder doet lijken op die waterschoentjes van de jaren 80 (excuseer mij als ik hier fout zit, ik ken niets van mode, ik noemde maar een willekeurig jaar). En ze zitten echt geweldig! Er zit een flinke hak aan van een stuk of 8 centimeter, maar daar merk je niets van. Het lijkt alsof je gewoon op de grond loopt, alhoewel die hak toch wel een grote verlenging is van je benen. Schoenen die je benen langer maken zijn altijd een aanwinst.
Ik vergat ook enkele kledingstukken die nog in mijn fietstas zaten, want ik had ze om mijn plantenpotten gewikkeld zodat die niet zouden breken. Tsja, waar je kleren al niet voor kunt gebruiken.






Het eerste wat ik kocht komt van de Veritas. Het is zo'n lapje stof dat je aan de binnenkant van je jeans vast kan strijken wanneer er een gat in zit. Dit had ik absoluut niet nodig, maar het was maar een euro en ik kan goedkope dingen echt niet weerstaan. In de Veritas kocht ik ook een paar hele leuke glittersokjes. Mijn excuus hiervoor was dat ik leuke sokjes nodig heb die ik in mijn nieuwe schoenen kan dragen.

Hierna kocht ik een ketting van Pieces, in een andere winkel in de Statielei in Mortsel, en die kostte geloof ik 6 euro. De volgende dingen die ik kocht komen allemaal uit de kringloopwinkel. Het eerste wat ik vond was een rood vestje, met allemaal geborduurde bloemetjes erop. Het deed me helemaal denken aan de truitjes van Oilily die ik vroeger heel vaak droeg, dus kon ik deze voor 2 euro echt niet laten liggen.


Hetgene waar ik het meest blij mee ben (naast de schoenen dan, die zijn echt mijn bron van blijdschap voor de komende maanden) zijn het vestje en de rok die ik daarna kocht. De voornaamste reden waarom ik zo blij was met deze bijpassende vest en rok is, dat ik al maandenlang een 'two piece' op mijn verlanglijst heb staan. Die kan ik daar nu mooi van afstrepen.
Ze zijn ook handgemaakt (omijngod ik ben zo blij als ik handgemaakte dingen vind), en zijn echt helemaal glitterhippie volgens mij (ik ben nog opzoek naar een beter woord om mijn kledingstijl te omschrijven). Ik heb geen idee in welke stijlcategorie de items die ik kocht passen, dus excuseer mij als er hier een kenner van de pastel glitterhippie cultuur aanwezig is, die niets met deze kleding te maken wilt hebben. Bedankt voor jullie begrip.


Ik kocht bij de Veritas ook nog een strik, die mijn moeder omschrijft als 'modern twin peaks'. Doel bereikt.

Terug in de kringloopwinkel kocht ik een muts (ja, ja, het is zomer ik weet het), niet omdat ik hem bijzonder mooi vond, maar omdat er binnenin een broche zat verstopt. Nu ben ik dus de trotse bezitter van een lelijke muts en een kabouterbroche.

Ik kocht ook een tasje dat me heel erg doet denken aan mijn oma, en nog een tweede tasje in de stijl van mijn oma, maar dan als ze naar één of ander gala zou gaan. Hierna vond ik nog een tas met koeienprint, die me bekend voor kwam, maar in de winkel wist ik nog niet van waar. Toen ik thuis kwam zag ik op het etiket 'made by Monique' staan! Jullie weten het niet, maar Monique's blog was één van de eerste blogs die ik volgde! Vroeger was ik zo'n fan dat ik elke ochtend haar blog bezocht om te zien of ze nieuwe naaipatronen online had staan (ik had toen nog geen Bloglovin', wat een ramp).

6 opmerkingen:

  1. Mooie aan koopjes, vooral de two piece! Je weet wel altijd de mooie spullen bij de kringloop te vinden, door jou ben ik ook gaan kijken bij de kringloopkleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kabouterbroche, zo cute, haha! En is het gek toen ik, op het moment dat je toonde hoe je over dat koeienvelletje wreef, ik even het gevoel ha dat je een echte koe aan het aaien was. En je bent serieus echt een queen op vlak van leuke dingen scoren die tweedehands zijn. En je schoentjes, zoiets zoek ik maar dan 'mat'. Snap je? geen idee of dat bestaat. En dan zoek ik ook nog sandaaltjes, #hebberig. Ik moest lachen toen je zei dat je een random jaar had gekozen (dat stukje over de jaren '80), ik ben blij dat ik niet de enige ben die er ook geen verstand van heeft, haha.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik doe ook altijd maar alsof ik er alles van weet ;) Zo'n schoenen bestaan vast wel! Ik hoop dat je ze vind. En die sandalen (met plateaus, toch?)!
      Een echte koe :) Misschien een idee voor de volgende video, haha!

      Verwijderen
  3. Leuk gedaan!! Love your shoes.... en met die sokjes erin ben je nog een tijdje super-branchée :) ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, nooit gedacht dat Veritas hier zou reageren :) Bedankt voor het compliment!

      Verwijderen