08-07-15

Dingen die ik wil doen deze vakantie:




Een bloggers meeting:  
Met meerdere mensen of maar één iemand. Waarom zijn er nooit meetings in België? Ik wil zo graag iemand ontmoeten die mijn liefde voor het bloggen deelt! Als iemand wilt meeten, laat dat dan weten in de reacties, want ik ben te bang om het mensen persoonlijk te vragen, hihi. Wie weet kunnen we wel een hele grote meetup doen met allemaal Belgische bloggers, en dan samen foto's maken van onze outfits of gewoon van alles wat we zien, misschien tekenen, picnicen of een kringwinkel challenge doen, dat hangt er vanaf wat onze gezamenlijke interesses zijn.

Foto's maken van iemand: 

Portretfoto's of outfitfoto's, artistieke foto's of wat dan ook. Ik wil graag mijn portfolio uitbreiden, maar ik zit met het probleem dat al mijn vrienden het verschrikkelijk vinden om op de foto te moeten. Modellen gezocht, dus. Gratis op de foto, meld je nu aan! Hihi :)

Een nieuwe lens proberen: 

Ik gebruik al sinds ik mijn Nikon heb dezelfde standaard lens. Ik zou graag eens de 50mm lens gebruiken, waar iedere blogger het over heeft. Op mijn analoge camera staat er ook zo één en ik vind hem geweldig! Ik wil ook graag een automatische lens, als ik dan toch een nieuwe koop. De lens die ik nu heb moet ik elke keer handmatig scherpstellen, en dat is best leuk, maar ook wel super onhandig in sommige situaties. Als ik snel moet zijn bijvoorbeeld, of in een houding sta waardoor ik het scherm niet kan zien (selfieeeee). Het scherm even uitzetten om batterij te besparen is ook uitgesloten, want door dat kleine kijkgat dingetje zie je amper of iets scherp is of niet.

Een neuspiercing laten zetten: 

Dit wil ik al zo lang! Ik heb ook eindelijk toestemming van mijn ouders, maar ik moet nog de moed vinden om ook echt een piercingsshop binnen te lopen. Wat is dat eng zeg.

Meer schrijven: 
Er zitten zoveel verhalen in mijn hoofd, maar ik schrijf ze bijna nooit meer op. Soms denk ik er zo lang over na, in bed of in de douche, tot ik de nieuwe Twilight of Divergent perfect heb uitgepland in mijn hoofd, om vervolgens het idee compleet te laten vallen. Je kent dat gevoel vast wel wanneer je halverwege een boek of serie bent, en iemand je het einde vertelt? Precies, ja. Zo gaat dat bij mij met schrijven, alleen verklap ik het einde aan mezelf.

Een kledingstuk naaien: 

Voor mezelf en niet voor school. Alles wat ik tegenwoordig naai of ontwerp is voor mijn eindwerk. Ik wil terug naaien omdat ik het leuk vind, niet omdat het moet.

Heel veel nieuwe recepten proberen:
Hier ben ik al druk mee bezig! Ik mag dan wel vakantie hebben, maar voor mijn ouders is dit de drukste periode van het jaar. Ik help hen dus een beetje uit de nood door een paar keer per week te koken. Dit zijn mijn favoriete recepten tot nu toe: pesto brood, viskoekjes en deze rijst, de laatste twee zijn allebei van Jamie Oliver. Tot nu toe zijn dit de enige recepten die een beetje gelukt zijn, maar zoals Jamie het zegt, 'binnenkort word ik een topkok!'.

21 opmerkingen:

  1. Het blad wat je geschilderd hebt is echt prachtig! Fijn dat je wat doelen hebt voor de vakantie, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog wil gaan doen, behalve genieten. Het pesto brood ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook gewoon jammer dat je in België woont, want ik wil je ooit echt een keer ontmoeten, Lise! Ik zal het laten weten wanneer ik in België ben (als jij dat dan ook andersom doet)! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa! Zeker doen :) Misschien ga ik het jaar na volgend jaar wel in Nederland studeren?? Dan kunnen we vaker samen iets gaan doen! Lijkt me zo leuk :)

      Verwijderen
  3. Zo een leuk artikel! Ik hoop dat je er vele kunt doen in de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Lise, ik vind je blog en manier van schrijven echt leuk, net als je kledingstijl. Ikzelf wil al een lange tijd graag een blog, maar heb de tijd nog niet gevonden om er goed over na te denken en me er echt mee bezig te houden. De dingen die je op je meeting wilt doen lijkt me ook echt tof. Ook de foto's die je maakt vind ik mooi, ik snap het probleem wel van vrienden die niet op de foto willen staan :) Ik zou je daar graag mee helpen, alleen sta ik nooit echt mooi op geposeerde foto's, maar buiten dat geen probleem hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoveel complimenten, dankjewel :) Als je hulp nodig hebt bij het beginnen van een blog mag je het altijd zeggen, dan help ik je graag!
      Ik sta ook vaak vreemd op geposeerde foto's, maar als de fotograaf goed is kan die ervoor zorgen dat je er supergoed op staat! (Volgens wat ik op het internet heb gelezen toch, ahum) Als je dat ziet zitten zou ik heel graag foto's van je maken! Zou je me een email kunnen sturen om verder af te spreken? lise(at)waltergoossens.com

      Verwijderen
  5. Een bloggersmeeting in België zou echt super zijn! Britt en ik denken erover om eentje te organiseren, als je wilt meegaan moet je het zeker laten weten! :) Oeh, foto's trekken van iemand zou ik ook nog eens willen doen, maar ook ik zit met het probleem dat ik geen model vind ...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil heel graag mee als dat kan! En als Britt dat ook goed vind natuurlijk :) Het lijkt me zo leuk om een paar blogvriendinnen te hebben! (Sorry dat ik zo laat antwoord, ik heb last van vakantiemoeheid)

      Verwijderen
    2. Ik zal het haar zeker eens voorstellen! :)

      Verwijderen
  6. Ik heb ook best wel zin in een bloggersmeeting :) Mooi schilderingding daar trouwens! God ik wil al zolang zoveel dingen doen voor mijn blog en zat er al de hele examenperiode op te wachten. Nu ik eindelijk wat tijd heb val ik helemaal stil. Veel meer dan alle Harry Potterfilms herbekijken heb ik deze week niet gedaan. Dringend tijd om aan de slag te gaan!
    Ik droom van een helix, maar vrienden waarschuwen mij voor de trage genezing en alle bijkomende problemen... Ik zie nog wel.

    Er moet maar eens werk gemaakt worden van die meeting!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook helemaal stilgevallen met bloggen (dat zie je wel aan het aantal posts die deze maand verschenen zijn) en eigenlijk ook alles behalve films en series zien. Maar deze week ben ik van plan er weer in te vliegen! Afspraak maken bij de piercingsshop, nadenken over de bloggersmeeting (geen idee hoe ik daaraan moet beginnen! help). Een helix is niet zo pijnlijk, toch? Een stuk of 8 meisjes in mijn jaar hebben er allemaal goede ervaring mee! Gewoon doen, hij kan er altijd weer uit :)

      Verwijderen
    2. Over de bloggersmeeting: misschien beginnen met het verspreiden van de boodschap en een datum en plaats prikken? Heb er ook nul ervaring mee...
      De piercing staat gepland nadat ik mijn vakantiejob heb afgerond zodat het budget er ook is :) Spannendddd

      Verwijderen
  7. Ik ken het probleem met schrijven. Gans mijn kamer ligt vol met post-its voor dingen die ik wil schrijven of voor verhalen die in mijn hoofd zitten. Sommige zijn beter als andere... Zo ligt hier ergens nog een papiertje: pratende onzichtbare hagedis met hoed en wandelstok

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat soort post-its slingeren hier ook rond!

      Verwijderen
  8. Ja ja ja!!! Zoveel leuke dingen! Heb ook zo'n lijstje gemaakt. Ik wil ook weer beginnen met bloggen maar wat ben ik toch een procastinator (als dat zelfs bestaat in het nederlands).
    Ik kan de trein nemen naar Antwerpen, ik denk dat het ritje niet zo lang duurt.
    Als je iedereen kan omtoveren tot een goed poserend model ben ik wel kandidaat ;)
    Ik heb geen enkele piercing over heel mijn lichaam, niet eens een gewoon oorbelgaatje. Ik denk dat dat ook iets heeft geen enkele piercing hebben. Ik vind oorlelletjes er altijd zo lelijk uit zien als er zo een gaatje in zit. (eigen mening!!!) Mijn stiefvader is osteopaat en hij doet aan accupuntuur. Er zijn heel veel belangrijke punten in je lichaam, waaronder in je oor en neus. Dus het is eigenlijk nooit aan te raden om in je lichaam te prikken. Maar iedereen zijn keuze he :) ! Ik wou gewoon zeker zijn dat je daarvan op de hoogte was.

    liefs,Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei oei dat wist ik niet! Maar goed, ik heb al 4 gaatjes in m'n oren dus die punten zijn toch al verpest bij mij :) Het lijkt me heel leuk als ik je naar Antwerpen zou komen! Maar ik ben niet zo'n supergoede fotograaf hoor, verwacht er maar niet teveel van, haha! Heb je zin om in Augustus af te spreken?

      Verwijderen
  9. Oke, ik kwam dus tot de ontdekking dat ik je nog niet volg op Bloglovin' en kom aub mee met onze bloggersmeeting, haha. (: Het is al een vrij grote groep, maar hoe meer zielen hoe meer vreugde toch! Ik zie het echt al helemaal voor me, hoe jij en Lobke (want jullie twee zijn echt wel tweedehands professionals) ons alles gaan tonen hoe me het best kunnen scoren in een kringloopwinkel. (: Weet je nog wat bloggers die mee kunnen? En ik ben echt benieuwd naar alle verhaal ideeën die je hebt. En het hele serie gebeuren als er iemand het einde verklapt, ik hoop zo hard dat dat niet gaat gebeuren bij mij.. Ik heb zo'n macro lens van Nikon, en ik weet eigenlijk het verschil niet goed tussen de 50 mm en die macro. Dus als je hem gaat kopen, neem je hem dan mee naar de bloggermeeting? (: (Ik ben te enthousiast, er is niet eens iets gepland ofzo..)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij volgde mijn blog niet?? Wat een schande! Haha :) Oh, ik heb zo'n zin in de meeting! (Misschien moet er iets van een enquete komen om de datum te bespreken? Zoals Naomi had? http://www.littlekeystohappiness.com/2015/07/meet-up-20-de-enquete.html) Wie komt er allemaal? Dan zal ik eens denken of ik nog iemand weet! (Die zin klopt niet sorry) Haha, gaat Lobke mee? Wij gaan sowieso vechten om alles in de kringloopwinkel, als dat maar goed komt :) Nee hoor, ik vind het wel leuk dat zij ook komt. Wist je dat ik en Lobke elkaar in het echt kennen?
      Ik ben bang dat het nog even gaat duren voor ik die lens heb, want ik ben compleet blut op wat kleedgeld na (terwijl ik eigenlijk aan het sparen was voor een laptop, maar dat geld is ook allemaal verdwenen?) Ik heb op dit moment een 52mm en een hele grote lens (ja ja slechte uitleg) op bruikleen van m'n vader, als je dat ook interesseert neem ik die ook mee :)

      Verwijderen
    2. Ik dacht altijd van wel, oepsie. Ik heb het wel vaker dat ik een blog wil volgen, mar dan vergeet om op de 'volg' knop te klikken, haha. En ja, best wel slim! Maar Eva is op vakantie nu en we zeiden dat we het samen gingen regelen (ik wilde geen 'baas' zijn en alles zelf regelen want ik vergeet toch altijd wat) En ik weet het ondertussen al niet meer, haha. (: Veel mensen, maar we hebben het nog niet gevraagd, maar wel al gezegd tegen elkaar (ik en Eva) van die en die willen we mee. :') En wat?! Kennen jullie elkaar? Van waar dan? Klinkt allemaal erg interessant, als je er eentje mee wilt nemen dan mag dat. (: En wil je anders hierop antwoorden via mijn email adres? (annebrittures@gmail.com) Ik wilde dit in een mailtje sturen, maar ik vond je mail adres niet, haha.

      Liefs!

      Verwijderen
  10. Leuk artikel! Zelf wil ik graag nog een kampvuur maken deze zomer :) Maarja het Nederlandse weer laat het nou niet echt toe.. Gisteren plaatste ik een artikel met daarin een leuke winactie! Misschien ook wat voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen