31-07-15

11 vragen en antwoorden (de Liebster award)


Ik werd genomineerd voor de liebster award! En wel door de lieve Britt. Eerst laat ik jullie de regels nog eens zien, en dan beantwoord ik de 11 vraagjes die Britt voor me verzon. Als laatste zal ik mijn best doen om mensen te vinden die de liebster award nog niet gekregen hebben (maar Britt, jij hebt alle minder bekende bloggers al genomineerd! Foei)

 De regels 

• Vertel welke blogger je heeft genomineerd.
• Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door degene die je genomineerd heeft.
• Nomineer vijf andere bloggers en link deze (200 volgers, of minder).
• Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie.
• Maak een vragenlijstje van elf vragen voor de genomineerden.


 De vragen 

1 Beschrijf je leven over tien jaar
Over 10 jaar ben ik 27. Ik heb een eigen studio vol planten en tekeningen, waar ik werken maak om te verkopen. Ik wordt ook vaak gevraagd om illustraties te maken voor boeken en tijdschriften. Boven mijn bureau hangt een artikel over mij, uit de Flow gescheurd, en onder mijn bureau ligt Nomi, nu een volwassen kat, aan een onidentificeerbaar object te knagen. Ik heb ook een halftijdse baan in een vintage kleding en plantenwinkel. Ik heb net genoeg geld om de huur te betalen, eten en andere levensmiddelen te kopen, maar dat vind ik niet erg.

2 Omschrijf je kledingstijl
Dit vind ik zo'n moeilijke vraag! Eerder omschreef ik mijn kledingstijl als 'glitterhippie', maar dat is niet helemaal waar. Ik vind het moeilijk om mijn stijl in woorden uit te leggen, want stijl verandert en woorden niet. Mijn kledingstijl draait vooral om mooie kleurpaletten (ben ik sowieso veel mee bezig, mijn bloglayout is een voorbeeld), veel (subtiele) patronen door elkaar, en meestal draag ik ook veel laagjes. Oh, en ik hou ook van rare kledingstukken. Als ik genoeg geld had zou heel mijn garderobe uit Comme des Garçons bestaan.


3 Wat is je typische karaktereigenschap?
Euuuuuh... Wat het eerste in me opkomt is dat ik stil ben, maar wat echt typisch is voor mij is toch een beetje anders. Ik vind andere mensen zo leuk en mooi en geweldig, maar ik durf nooit iets te zeggen. Dat is misschien maar beter zo, want om nu op de grond te vallen voor een vreemde en heel luid te gaan gillen over wat een geweldige kledingcombinatie ze aanheeft, dat gaat toch wat te ver. Maar de helft van de tijd denk ik wel zoiets in mijn hoofd, ook over hoe vriendelijk mensen wel niet zijn. 

4 Wat zijn je vijf favoriete blogs?
In willekeurige volgorde: Buddle and Squeak, Froufrouu, the Public Diary, Lil' Ashton, Ofou Ofou (ik realiseer me net dat ik al aan 5 zit terwijl ik nog niet eens aan de Nederlandstalige blogs ben begonnen, oeps).

5 Waarom begon je met bloggen?
Ik was op zoek naar een plekje om alles wat ik maak te laten zien. Mijn eerste blogposts bestaan uit alleen maar foto's van snailmail, met amper tekst erbij. Ik had nooit gedacht dat mijn blog zo hard zou veranderen, en dat het zo'n groot deel van mijn leven zou worden. Bloggen is echt iets wat ik graag doe.


6 Omschrijf jezelf in twee zinnen
Een creatief meisje dat graag haar stempel op de wereld zou zetten, maar daar vaak te weinig zelfvertrouwen voor heeft. Iemand die beter kan schrijven dan praten, maar in haar hoofd heel veel te zeggen heeft.

7 Waar kan jij niet zonder?
Dat zijn eigenlijk 2 dingen. Eén echt wannabe hipster ding, en één iets wat ook wel cliché is maar ik me wel over schaam: kunst en mijn iPhone. Als er geen kunst zou zijn zou de wereld echt niet meer mooi zijn in mijn ogen. Als ik niet kon tekenen zou ik niet bestaan. Als ik mijn iPhone niet had zouden de resultaten veel minder drastisch zijn. Ik zou zelfs zonder kunnen doen, maar hij is gewoon zo handig! Muziek luisteren, series kijken, foto's maken, lezen en schrijven, allemaal op één klein schermpje, dat zo in je zak past?? Onmisbaar.

8 Wat wil jij bereiken met je blog?
Dat weet ik niet zo goed. Het lijkt me wel leuk om geld te verdienen met iets wat ik echt leuk vind om te doen, maar ik denk niet dat ik echt de commerciële kant uit wil gaan met mijn blog. Ik denk dat ik op dit moment mijn blog gewoon wil houden als een dagboek vol herinneringen, en ook als iets waar ik trots op ben. 
(Een paar dagen nadat ik dit schreef realiseerde ik me dat dit niet helemaal waar is, want op dit moment ben ik bezig een samenwerking te regelen met een hele leuke winkel. Kijk daar al maar naar uit, want er zit ook iets leuks voor jullie tussen!)


9 Wat is jouw favoriete hotspot?
Opnieuw & co in Mortsel, haha :) Ze hebben er zoveel leuke dingen, van kleding tot plantenpotten tot leuke oude meubels. Als ik me slecht voel kan ik van een tripje daar naar toe echt helemaal opbeuren. Plantencentrums vind ik ook geweldig. Geef mij een nieuwe plant en ik ben blij.

10 Welk advies zou jij je jongere ik geven?

Alles komt goed (maar dat vertel ik mezelf nog steeds, ik ben niet zoveel wijzer geworden volgens mij).

11 Wat is het verhaal achter je blognaam?
Ik was mijn blognaam voor de zoveelste keer beu, en besloot dus op zoek te gaan naar een nieuwe. Ik maakte een lijst met mooie woorden en hoopte dat dat me zou inspireren, en na wat gepuzzel kwam ik op mijn huidige blognaam uit: 'halverwege een nieuwe gedachte'. De perfecte naam, want het weerspiegeld perfect hoe mijn rommelige hoofd in elkaar zit.


 Nomineer 5 bloggers
• Ancellina, (https://ancellina.wordpress.com/)
• Robin (http://typeawrite.blogspot.be/)
• Florence (http://www.gowithflo.be/)
• Frederieke (http://donutit.blogspot.be/)
En aan de rest van de blogs die ik volg: Hoe komen jullie ineens aan zoveel volgers?? Oké nee, jullie verdienen ze stuk voor stuk, maar dat maakt het wel moeilijk om mensen te nomineren. Ik doe dus Britt na en nomineer naast deze mensen iedereen die zin heeft om de vraagjes te beantwoorden!

 De vragen voor jullie
1.Wie bewonder je?
2. Wat vind je het leukst aan jezelf?
3.Wat is je lievelingsrecept?
4. Wat is het beste dat op dit moment kan gebeuren?
5. Wat staat er bovenaan je bucketlist?
6. Waarom blog je?
7. Als je meespeelde in een dramaserie, wat voor personage zou je dan zijn?
8. Wat is het meest waardevolle dat je bezit?
9. Waar kijk je naar uit?
10. Waar ben je trots op?
11. Wat zijn je lievelingsblogs?

Veel geluk met het beantwoorden van de vragen, en veel plezier met het lezen van de antwoorden! Alle afbeeldingen komen uit mijn Instagram feed. Volg je me al?

11 opmerkingen:

  1. Ik herken me zó erg in jou, wow. Super leuk om te lezen dit :) Ik hoop vurig dat jouw beschrijving over jezelf in 10 jaar ook op mij van toepassing is, want dan zou mijn leven echt perfect zijn, denk ik.
    En verder die omschrijving van jezelf, die is ook zo herkenbaar. Oké nu stop ik :)
    (Volgens mij gaan wij het enorm leuk hebben samen als we elkaar ooit een keer ontmoeten, hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa :) Woon jij in de buurt van Tilburg? (Sorry, ik weet niets van Nederland, in mijn gedachten liggen Amsterdam en Eindhoven en Rotterdam allemaal naast elkaar haha) Daar gaat mijn moeder wel eens naartoe, dan zou ik mee kunnen gaan! Of ga je heel toevallig naar Frankrijk, de laatste week van augustus?

      Verwijderen
    2. Jaaaa :) Woon jij in de buurt van Tilburg? (Sorry, ik weet niets van Nederland, in mijn gedachten liggen Amsterdam en Eindhoven en Rotterdam allemaal naast elkaar haha) Daar gaat mijn moeder wel eens naartoe, dan zou ik mee kunnen gaan! Of ga je heel toevallig naar Frankrijk, de laatste week van augustus?

      Verwijderen
    3. Helaas allebei niet (ik woon ongeveer 1,5 uur rijden van Tilburg af, haha)! :(

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    5. (Oké ik reageerde voor de zoveelste keer met het verkeerde account, oeps)

      Heb jij dan trouwens nog vakantie, de laatste week van augustus? Ik zit vanaf de 23e alweer op school *huil*

      Verwijderen
    6. Echt waar?? Ik moet pas 1 september weer naar school. Ik dacht altijd dat dat voor iedereen zo was... Is misschien iets Belgisch? Wat heb ik geluk zeg :)

      Verwijderen
    7. Wij hebben maar 6 weken vakantie! :( (dus vorig jaar begon ik wel in september maar toen hadden we ook pas vanaf 17 juli vakantie ofzo)

      Verwijderen
  2. Over de twee zinnen, ik zou over mezelf preciés hetzelde schrijven, echt gek, haha! En je omschrijving van hoe je jezelf ziet over 10 jaar, dat zinnetje van net genoeg geld voor de huur, maar dat vind ik niet erg, ik wilde dat meerdere mensen met zo'n gedachte een winkeltje begonnen. En niet puur voor het geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je toekomstige leven klinkt perfect! Je 2 zinnen zijn heel krachtig en mooi omschreven. Ik moet nog de award doen, maar ik zou niemand weten om te nomineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja! Dat vind ik ook. Mensen willen altijd meer en meer, maar net genoeg is ook genoeg, toch? Maar een beetje op overschot hebben is natuurlijk ook wel fijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen