03-06-15

Wat ik en mijn kledingstijl gemeen hebben


Kledingstijl: het dragen van kleding die bij jou past, waarin jij je jezelf voelt, en waaronder een soort van samenhorigheid ontstaat door terugkomende vormen, kleuren, etc.

Ik weet niet waarom ik opeens zo geobsedeerd ben door het creëren van een eigen kledingstijl. Misschien ben ik dat altijd al wel geweest, maar dacht ik er nooit zo bewust over na als nu. Ik ben van oordeel dat een blog moet gaan over dingen die de schrijfster zelf graag leest, nu moet het juist zijn dat de helft van mijn gesavede (?) berichten op Bloglovin' over 'een eigen kledingstijl' gaan. Dan wordt het wel duidelijk wat ik graag lees, ja.

Mijn vorige mode gerelateerde post ging over de verschillen tussen mij en mijn kledingstijl, dus lijkt het mij wel leuk om ook wat dingetjes op te noemen die we wel gemeen hebben. Nu ik hier aan begin heb ik echt geen idee wat er gemeenschappelijk is tussen mijn persoonlijkheid en mijn kledingstijl, maar goed. Misschien leer ik halfweg nog wat nieuwe dingen over mezelf.

  • Wanneer iets wel weggelaten kan, mag het ook weggelaten worden. Wanneer ik voor de spiegel kleding sta te passen, en mijn outfit eindelijk perfect is haal ik meestal toch nog één ding weg (Coco Chanel, iemand?). Een ketting bijvoorbeeld, en wanneer het zonder die ketting ook wel mooi is (als de ketting dus niet echt 'iets extra' geeft) laat ik hem weg. Dat doe ik met andere dingen ook. Ik heb niets interessants te zeggen dus zeg ik niets. Het kan mensen waarschijnlijk niets schelen dat ik een blog heb, dus laat ik ook dat weg. 
  • Ik draag hakken, ook al kan ik er niet op lopen, maar niet te veel. Af en toe waag ik opnieuw een poging, maar wanneer ik doorheb dat, terwijl modellen op een catwalk met stevige passen vooruit lijken te vliegen, ik maar wat rond strompel op oneven stapjes. En dan heb ik het nog over het wandelen over platte tegels. Oh god, laat me niet beginnen over trappen of keien. Nu-uh. Ik waag mezelf wel eens in het diepe, door ja te zeggen op iets waar ik anders nee op zou antwoorden, of me in situaties te plaatsen waar ik liever niet zou zijn, maar in het algemeen probeer ik situaties te vermijden waarin ik me niet minstens 80% comfortabel voel.
  • Ik vind het niet leuk om 2 keer precies dezelfde outfit aan te doen. Daarom veranderd mijn mening ook constant. Het ene moment vind ik iets verschrikkelijk, een paar uur later vind ik het geweldig (die 2 liggen trouwens heel dicht tegen elkaar aan, bij mij). Je zal mij ook nooit twee keer hetzelfde verhaal horen vertellen, tenzij je daarom vraagt. Wanneer iemand me twee keer op een dag dezelfde vraag stelt zal ik telkens anders antwoorden. Ik hou niet van herhalen.
  • Ik koop steeds meer kleding, en wordt snel kleding beu. Ik koop mijn kleren goedkoop en in de tweedehandswinkel, zodat ik er geen spijt van heb wanneer ik iets na een paar keer dragen al weer beu ben. Dan is het ecologisch verantwoord en heb ik er zelf ook niet zoveel last van. Ik raak mezelf ook vaak beu. En hobby's. Ik begon ooit met taarten bakken, scrapbooken, art journaling, stempels maken, brieven schrijven, en hoewel ik de laatste nog wel doe (heel af en toe), heb ik de rest al jaren niet meer gedaan.
Dat was het dan weer! We hebben toch wel wat gemeen, zo blijkt. Een kledingstijl heeft misschien wel meer met persoonlijkheid te maken dan ik dacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen