06-06-15

Schetsboekdingen 2


Hé, kijk eens wie eindelijk de moeite heeft gedaan om een scanner te gebruiken! Hiervoor maakte ik gewoon foto's van tekeningen met m'n camera, maar nu ben ik erachter dat de kwaliteit heel slecht wordt daardoor. Ik scande dit keer dus mijn tekeningen in, en ik ben verbluft over hoe mooi de kleuren zijn gebleven. Op een foto krijgen mijn tekeningen meestal een blauwige kleur of gele gloed. Met de scanner is alles nog niet helemaal perfect, maar het wit bleef in ieder geval wit. Ik ben tevreden van het resultaat! Voortaan altijd scannen in plaats van fotograferen dus.

Op het bovenstaande schetsboekding zie je bladeren van mijn Monstera Deliciosa, genaamd Maurien, twee zelfportretten: één met mijn nieuwe sjaal die ik kocht op een rommelmarkt (ik heb nog een belangrijke mededeling over een rommelmarkt, binnenkort) en één met mijn lievelingsketting, verder zie je nog twee schaduwhanden en een schets van iets op mijn bureau.

Op deze pagina zie je een half blind, half niet blind, portret van Annika, toen ze nog groen haar had. Ooit verf ik mijn eigen haar groen. Of roze, of blauw, of rood. Naast Annika tekende ik weeral een blad van Maurien, en eronder een abstracte versie van mijn kat die achter een lichtje aan rent (ook blind).


Op deze pagina zie je handen, met schets en balpen, een zelfportret, ook met balpen getekend, en een zin uit een liedje. Om deze post af te sluiten zet ik hier nog een heel leuk liedje neer (niet dat van de zin), want het is echt heel, heel erg mooi.


Ik zou het ook leuk vinden als je mijn enquête invult. Hij gaat over allemaal blogdingen, om deze blog nog leuker te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen