21-06-15

Ik ga naar de rommelmarkt en ik neem mee

Het is zo lang geleden dat ik nog iets op deze blog schreef! Jullie weten het misschien niet, maar alle posts die de voorbije weken op de blog kwamen waren (ver!) op voorhand ingepland. De post over de schoolreis heb ik trouwens nog altijd niet kunnen schrijven, want ik heb m'n filmrolletje echt veels te laat bij het kruidvat binnengebracht. Ja, ik ben weer voor de glanzende Kruidvat foto's gegaan. Ik durfde geen andere winkel te proberen, stel dat ze mijn foto's compleet verpesten!

Ik wil jullie niet bedriegen door in een post met in de titel rommelmarkt het helemaal niet over rommelmarkten te hebben, dus even over rommelmarkten nu. Ik ga dus naar de rommelmarkt. En niet zomaar even naar de rommelmarkt, nee! Ik heb een eigen kraampje! Ik heb zo veel zin om eindelijk zelf op de rommelmarkt te staan! Na vele malen rondstruinen op lokale rommelmarkten deed ik wat opzoekwerk en besloot ik op de komende rommelmarkt een plaatsje te reserveren. Een plaatsje van 4 meter om precies te zijn. Dat is de lengte, over de breedte staat niets in het reglement. Niemand die me buiten kan gooien wanneer ik de hele weg inneem.

Hierbij zijn jullie dus allemaal uitgenodigd om langs te komen! 28 Juni, van 9 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags, in fort 4 (Mortsel). 9 Uur 's ochtends voor jullie toch, want om 7 uur ben ik er al. Mijn moeder komt mee om me te assisteren, tenminste, dat zegt ze toch, maar eigenlijk wil ze gewoon de helft van mijn 4 meter hebben voor haar eigen rommel (want alle andere meters zijn al uitverkocht). Toen mijn moeder dus las dat je vanaf 7 uur je rommel daar mag gaan dumpen, besloot ze dat wij daar om exact 7 uur zullen staan. daar valt niet mee te discussiƫren.
Vorige maand ging ik naar een heel leuk rommelmarktje in Edegem (geloof ik toch?), waar ik 3,5 leuke dingetjes kocht. 3 En een half, omdat ik een sjaal van mijn moeder betaalde (die al haar geld al had uitgegeven aan nog meer andere sjaals, toen we nog niet eens in de helft van de rommelmarkt waren), die ze dan later aan me terugbetaalde. Ik besloot ondertussen dat ik het eigenlijk best een heel leuke sjaal vond, en dat hij ook wel half van mij was, omdat ik hem al eens had betaald. Deze vrijdag ding ik ook naar de Opnieuw & Co, voor mij de beste tweedehandswinkel in de buurt (vrij onbekend ook, dus er hangen altijd wel een paar goede dingen in de winkel). Ik kocht zoveel! En alles te samen kostte maar 13 euro, want er ging 7 euro af door een volle klantenkaart. Op de foto hierboven zie je mijn nieuwe ontwikkeltank, die ik binnenkort ga gebruiken (wanneer ik zwart/wit film heb gekocht), en hieronder zie je twee van mijn aankoopjes van de kringloopwinkel (met geweldige labels).
Iemand naar wie ik tegenwoordig heel erg opkijk is Rian Phin. Haar garderobe bestaat praktisch uit alleen maar American Apparel kledij. Toen ze een video postte waarin ze tips geeft om American Apparel tweedehands te kopen, waagde ik mijn kans en kocht ik meteen 2 dingetjes: een bodysuit en een jurk. Beide heeft Rian ook. De bodysuit wil ik al heel lang, al vanaf ik voor het eerst een video van Rian Phin zag. Ik vond ze zo mooi, en ze zagen er zo comfortabel uit! Even geleden vond ik een bodysuit in de kringloopwinkel, een hele mooie met doorzichtige stukjes en fluwelen bloemetjes, maar die is heel anders dan de bodysuits van American Apparel. Deze is heel hoog en heeft zelfs een klein kraagje, terwijl die van American Apparel (ik wordt gek door het steeds opnieuw typen van die naam) meer zoals een badpak zijn, heel diep uitgesneden en met een blote rug.
De jurk die ik kocht is deze, maar dan met een ander type rok. Het is zo'n jurk die je op duizend manieren kan dragen. Een infinity dress, denk ik dat hij wordt genoemd? Rian Phin draagt hem in deze video.

Ik hoop dat er veel volk komt op de rommelmarkt. Er is wat regen voorspeld, maar dat houd een echte tweedehands shopper niet tegen, toch?

2 opmerkingen:

  1. Ik zou graag langs willen komen maar het is wat ver weg en ik heb toetsweek :(
    Wel heel veel plezier alvast lijkt me leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maakt niet uit! Veel geluk met je examens :)

      Verwijderen