02-06-15

Een beetje DIY en een beetje tweedehands


Lang, lang geleden was er een meisje dat graag zocht naar tweedehands spulletjes. Op een dag vond zij op het magische Kapaza een kastje, dat zij verschrikkelijk mooi vond, maar nog net niet mooi genoeg. Dat meisje, dat ben ik. Wat eng klinkt deze zin. Net alsof ik één of ander dramatisch verhaal ga vertellen over een verschrikkelijke ziekte die ik heb. Ahum, ik ga verder. Ik vond dus een mooi kastje op het magische Kapaza, maar het was net niet mooi genoeg.


Ik ging het kastje ophalen (of beter gezegd: mijn papa die kan autorijden ging het kastje voor mij ophalen), en toen ik het kastje van dichtbij bekeek zag ik dat de onderkant niet geverfd was. Onder de roze verf zat een heel mooi licht hout. Ik had al vaker 'versleten' meubels voorbij zien komen op Pinterest, dus wist ik meteen wat ik ervan ging maken. Ik zou ongeveer de helft van de verf van het kastje af halen met speciaal spul (oeps, ik vergat de naam), en dan zou ik er bloemetjesbehang op plakken, dat ik er weer deels zou afhalen.


Uiteindelijk veranderde mijn plan compleet. Nadat ik de verf er deels af had gehaald bleek dat, onder de fuchsia kleurige laag, nog een laag verf zat. En wat bleek nadat ik deze laag had weggehaald? Ja, daar zat nog een laag onder, op sommige plekken.


Ik vond het niet nodig om er nog bloemetjes bij op te plakken, want de 3 kleuren (fuchsia, lichtpaars en grijs) zijn voor mij al wel genoeg. Nu bewaar ik een deel van mijn naaispulletjes in het kastje. Voor mijn eindwerk maak ik een modecollectie van alleen tweedehands materiaal, dus dit garen (en de borduurringen trouwens ook) is allemaal tweedehands. Misschien maak ik daar ook nog wel een post over, want ik ben echt wel trots op de dingen die ik al heb gemaakt! Willen jullie dat ik ook een tutorial maak over wat ik precies met dit kastje heb gedaan? Dan zoek ik even de juiste benaming op van het ~speciale spul~ dat ik heb gebruikt, en dan komen er ook voor en na foto's bij.


2 opmerkingen:

  1. Beetje zonde van het kastje al die verf. Maar dit is wel een leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw, wat een superleuk resultaat! Ik vroeg me al vaker af hoe je dat nu gedaan hebt, of waar je dat gevonden hebt. Echt, ik vind het zo mooi! Liefs, Xx

    BeantwoordenVerwijderen