17-05-15

Terug van weggeweest

Beste mensen, ik ben terug! Terug van weggeweest. Ik blogde eerst hier (en voorheen nog op vele andere blogs), maar toen ben ik overgestapt naar Tumblr als blogplatform. Die overstap bleek uiteindelijk maar een pauze, want uiteindelijk kwam ik, zoals je ziet, weer op mijn Blogspot blog terecht. Ik bleek het kunnen antwoorden op reacties van mensen, en het tekst tussen foto's plaatsen in plaats van eronder toch te missen.

Ondanks dat ik zo'n zin heb om terug blogposts te schrijven, ben ik helemaal vergeten waar ik vroeger over schreef… Plak ik gewoon een heleboel zinnen aan elkaar? Begin ik bij een foto? Ga ik eerst op zoek naar een heel diepzinnig onderwerp? Met die vragen in mijn hoofd heb ik gewoon besloten om te zien hoe ver ik kom met wat er nu in mijn hoofd zit. Dit wordt een soort 'welkom terug' post, die misschien niet helemaal lijkt op mijn oude manier van schrijven, en ook de volgende posts zullen misschien een wirwar zijn van ideeën en anekdotes, maar blijf nog even bij me want ik vind zo mijn oude bloggewoontes wel weer terug.

Als je zin hebt om me opnieuw te volgen kan dat binnenkort op Bloglovin', onder de voorlopige naam 'halverwege een nieuwe gedachte', omdat ik op dit moment (zoals Eva mijn blognaam ooit interpreteerde) ook écht halverwege een nieuwe gedachte zit. Eva, als jij het niet was die dat zei, niet zeuren want ik heb een slecht geheugen.


Ondertussen (lees: toen ik even niet mijn hele leven op het internet zette) is er veel gebeurd. Maar dan ook écht veel. Ik vond onder andere een kat, of beter gezegd: een kat vond mij. Ze heette Ponki, maar ondertussen is ze al terug naar haar echte baasjes die haar 'chipke' en 'olijfje' noemen. Binnenkort krijgt ze kittens, waarvan ik er één mag uitkiezen. Het worden er héél veel, de kittens. Toen Ponki nog bij mij woonde had ze een hele dikke buik, en zei de dierenarts dat ze zeker binnen de 2 weken ging bevallen. Nu, meer dan een maand later blijft ze nog steeds elke dag dikker worden, en heeft ze de wastafel uitgekozen als bevalplek.

Ik kocht ook héél veel planten. Ongeveer evenveel als er kittens zullen komen. Ja, ik heb al uitgerekend hoeveel het er zullen zijn. Eén witte, twee zwart met witte, één piraat met een vlekje rond z'n oog, één half witte half tijger (maar dan ook recht in het midden veranderend van kleur), één tijger met een pluizige staart, een lapjeskat en een bruin gevlekte. Mijn nieuwe planten zijn een monstera (ongeveer de mooiste variant die ik ooit gezien heb), een hele kleine sanseveria, een paar hangplanten en een hele enge plant die ik bijna niet durf aanraken. Echt waar, hij ziet er uit alsof hij vleesetend is (mensenvlees niet insectenvlees), alhoewel de verkoopster (een vriendin van me, op de opendag op school) me verzekerde dat dat niet het geval was. veel vertrouwen heb ik er toch niet in. Ik noemde de plant Audrey (want ja, al mijn planten hebben namen), naar Audrey Horne van Twin Peaks: een beetje eng maar toch ook wel mooi.

Wat ik nog meer kocht dan planten zijn kleren. Allemaal tweedehands natuurlijk. Hoe ik nog blut raak door kleding van 3 euro het stuk te kopen, dat vraag ik me ook af. Oh, even terug naar de planten, ik heb ook héél veel avocado's geplant en ik ben nu aan het experimenteren met de kroon van een ananas.

Ik knipte m'n haar ook 2 keer kort (en de volgende ochtenden knipte ik de uitstekende plukken er nog eens tussenuit) en het zag er nog best mooi uit.

Dat is een korte samenvatting van wat er allemaal in mijn leven is gebeurd de laatste tijd. Hier en daar zijn er nog wat dingetjes waar ik het, hopelijk, nog over ga hebben in volgende blogposts. Ik zit vol verhalen en ben klaar om terug te beginnen met bloggen! Een paar dagen geleden zette ik eindelijk de foto's (meer dan 600!) van mijn Nikon op m'n laptop, en daar zitten heel veel outfits en fotoreeksen tussen. Verwacht dus veel fotografie en outfitposts op deze blog!

4 opmerkingen:

  1. Aaah Lise ik vind het zo fijn dat je weer 'terug' bent! Natuurlijk heb ik je altijd trouw gevolgd op Tumblr, maar daar kan je niet echt een reactie achterlaten ofzo en stiekem vind ik dat gewoon erg leuk.
    Wat jammer van Ponki zeg (stiekem wil ik 'ik zei het toch' zeggen maar ik houd me in), wel fijn dat je alsnog een kitten krijgt (en dan noem je die gewoon Ponki :))!
    Ik vind je lay out echt awesome en ik ben heel benieuwd naar wat er hier allemaal gaat komen :)
    Heeeel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaahaaa jij zei het al! Toch had ik het niet verwacht :( Ik was echt gehecht aan die kat... Omijngod zijn de kleuren van mijn layout niet perfect?? Ik ben er zelf echt heel tevreden over. Hier en daar nog wat veranderen en dan is 'ie helemaal perfect :)

      Verwijderen
  2. Leuk dat je nu weer blogspot hebt! Nu kan ik tenminste weer reageren. Verdrietig van Ponki, maar een kitten van haar krijgen is ook erg leuk. Je header is super origineel en het ziet er heel anders uit dan de vorige. Ik heb ook aardig wat planten en ben door mijn vriendinnen bestempeld tot plantengek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, plantengek, die had ik nog niet gehoord :) Planten zijn leuk. Iedereen zou planten moeten hebben. En ik wist helemaal niet dat jij een nieuwe blog had?? Ik ga je meteen volgen :)

      Verwijderen