30-05-15

Schetsboekdingen

Op het moment dat ik dit schrijf (woensdag) luister ik naar het agressief 'Hop! Hop! Hop!' geroep van een sportleraar. Niet die van mij, gelukkig, die zit in één of andere bijeenkomst van sportleraars in Duitsland, daarom mocht ik vroeger naar huis. Het geroep komt van de school waarnaast ik woon, en mijn raam staat open, dus ik kan alles perfect horen. Als ik in de tuin zit vang ik wel eens fietsenstalling gesprekken op, die zijn best leuk om te horen. Alles wat mensen nog snel willen zeggen, wat nét te belangrijk is om tot morgen te laten wachten, wordt daar verteld.

In deze post laat ik jullie een paar van mijn schetsboekdingen zien. Dingen die net niet belangrijk genoeg zijn om op de dag zelf te laten zien, want deze post staat al een week in mijn concepten. Dat is nog niet zo heel lang, als je in gedachten neemt dat er ook nog ongepubliceerde posts in staan van 3 jaar geleden (!).

De 'dingen' die ik laat zien zijn voornamelijk snelle zelfportretten, waaronder een paar blinde. Naar het schijnt helpt blind tekenen (tekenen terwijl je naar het voorwerp of foto kijkt die je aan het tekenen bent, en niet naar je blad) om beter vormen te kunnen weergeven op papier. Juist zijn die vormen bij mij niet, maar mooi zijn ze wel.


4 opmerkingen:

  1. Super tof om eens in je schetsboek te mogen kijken! Door jouw blinde tekeningen te zien begint het bij mij ook weer te kriebelen om weer wat meer (blind) te tekenen! :)
    En die fietsenstalling gesprekken lijken me heerlijk om af en toe op te vangen en zo even weg te dromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAAROM WORDEN MIJN REACTIES NIET VERSTUURD ALS IK OP MIJN MOBIEL REAGEER?!?!?
    Goed, derde poging (maar dan op mijn laptop):

    Dit moet je vaker doen, Lise! Echt super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee, bekijken mensen mijn blog op hun mobiel?? Snel even mijn mobiele layout aanpassen...

      Verwijderen
  3. Altijd leuk om je schetsboek te zien! Je hebt me nieuwsgierig gemaakt: wat is laat je 3 jaar staan maar verwijder je dan toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen