27-08-14

Ik werd gespot door een streetstyle fotografe

 
En oh mijn god, wat was dat eng. Maar ook leuk. Maar vooral eng.

Ik liep in Antwerpen op de Meir, nadat ik de hele ochtend voor de leegstaande Sussie's en koffie had doorgebracht, huilend samen met twee mannen (die nog dramatischer waren dan mij, hoe is het mogelijk?). Ik liep dus op de Meir, tegen dan had ik al mijn verdriet al weggeshopt, want in de Think Twice ging alles weg aan 3 euro.
Toen zag ik een meisje naar mij kijken, of beter gezegt: naar mijn oranje panty en kersenrode Dr. Martens, een combinatie waar ik nog altijd trots op ben. In plaats van haar mijn gebruikelijke 'ik heb iets raars aan but I don't care' blik te geven, heb ik naar haar gelachen. Achteraf ben ik zo blij dat ik dat heb gedaan.

Ik was al lang niet meer op dat meisje aan het letten toen ze ineens weer voor me stond. Ze vertelde me dat ze foto's maakt voor een streetstyle blog, 'GRINTAGE Antwerp'. Ze vroeg me of ze een foto van mij mocht maken.
Vriendin dus braaf even mijn (niet modieus genoege) plastic tasjes overgenomen (en dat waren er veel, want de dag erna had ik nog rode strepen op m'n arm, waar die tasjes hadden gehangen). Ik tegen een muur gaan staan, en die fotografe laag tegen de grond, precies zoals ze dat op tv doen.

Die fotografe had misschien verwacht dat ik een perfect Malibu Barbie model ging zijn, nou niet dus. Ik stond daar maar wat te staan, en probeerde serieus te kijken (een soort van mengeling tussen bitchface en een nietzeggende staar, in mijn hoofd dé modellenblik). Uiteindelijk kwam er toch een lach op mijn gezicht, zo'n typische lach die je op je gezicht krijgt wanneer je op het schooltoneel staat en je je moeder in de zaal ziet zitten. Die lach is er de hele dag niet meer afgegaan :)
Toen ze klaar was gaf ze me een visitekaartje, wat mij nog blijer maakte, want door dat visitekaartje voel ik me nu echt een profesioneel model.

Misschien begin ik zelf ook wel een streetstyle blog, gewoon zodat ik mensen dat gevoel kan geven dat ik die dag had. Ik vond het zo geweldig, echt waar! Daarom moest ik er gewoon iets over schrijven, niet om op te scheppen of zo... Of misschien toch een klein beetje, want ik ben stiekem wel trots op mezelf. En ik draag nooit meer een jeans als ik naar Antwerpen ga.

Conclusie: als je 's morgens voor je kledingkast staat te twijfelen, denk er dan aan dat er ergens een streetstyle fotograaf rondloopt. Draag dus altijd je beste kleren. Haha! Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: niet bang zijn dat je iets raars aan hebt, niet meteen denken dat mensen je kleding lelijk vinden en draag gewoon wat je zelf mooi vindt!

En draag nooit meer een jeans.

6 opmerkingen:

  1. Wat cool! Ik ben nieuwsgierig naar de foto's. Je mag nu wel echt heel trots zijn op je styl!
    Mensen kijken mij ook altijd raar aan als ik wat aparters aan heb, maar nu heb ik een wijze les geleerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super gaaf zeg, Lise! Ben heel benieuwd naar de foto('s)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohla! Wat zeg je dan op zo'n moment, proficiat? Supertof hoor, ik ga die streetstyle blog eens checken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, ontzettend leuk! Nu ben ik benieuwd naar de foto's die jij gaat nemen! Liefs, Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supertof! Ik heb even gekeken op de site, maar kan jou niet terugvinden (of toch niemand met een oranje legging en kersenrode docs, haha). Wil je de foto's posten? Liefs, Amber xx

    BeantwoordenVerwijderen