23-04-14

Schilderen op houtschijfjes


Ik had zin om eens op wat anders te schilderen dan papier, dus zocht ik naar een zaag, trok ik onze tuin in (waar trouwens niets lag waardoor ik noodgedwongen onze groenbak moest doorzoeken, bah) en tah-daah! Beschilderd hout. Ik kan niet kiezen of ik de schijfjes met of zonder tekening mooier vind.
Houtschijfjes zijn supermakkelijk af te zagen van een afgebroken tak, met eender welke zaag. Je kan het hout altijd nog eens schuren, indien je een groffe zaag hebt gebruikt. Voor je begint te verven kan je best een laag gesso over het hout heen doen, dan kan je er met alle soorten materiaal op werken.
Als ik nog eens schijfjes maak, probeer ik ze nog iets dunner te krijgen. Dan kan ik ze meesturen met de snailmail, want ze zijn immers maar 3-tal centimeter groot!


Kijk maar alvast uit naar het vervolg, waarin ik de overgebleven houtschijfjes probeer te bedrukken met foto's...


3 opmerkingen:

  1. Ohhhh, super leuk! Het is ook heel tof om een oud boek te kopen en die gewoon te gebruiken als een schetsboek achtig iets. Geeft een heel leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woaaa, tof! Inderdaad, met foto's op denk ik dat ze superleuk zijn om aan de muur te hangen ofzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow superleuk idee! En ik vind je header ook erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen