29-12-13

Waar ik mijn inspiratie haal / de grote geweldige inspiratielijst:

Rare tv series die mijn fantasie aanspreken zoals Doctor Who.

Een pinterest bord of mijn tumblr waar ik alle plaatjes opzet die ik mooi vind omwille van de kleur, vormen of compositie. Wanneer ik daardoorheen kijk krijg ik vanzelf ideeën.

Amaia Arrazola, Doodlers Anonymous


Ik bezoek regelmatig websites zoals doodlersanonymous, waar elke week verschillende kunstenaars in de spotlight worden gezet. Die kunstenaars werken vooral met mixed media (vanalles door elkaar), dat is wel interessant voor mij want daar ben ik op het moment ook veel mee bezig. Door DA heb ik bijvoorbeeld ontdekt dat realistisch en abstract heel mooi gecombineerd kan worden.

Dingen uit mijn dagelijkse leven. Zo worden mijn kunstwerkjes heel persoonlijk, in elk werkje zitten herinneringen. Deze tekening (links) maakte ik bijvoorbeeld omdat ik een superschattige mini cactus (rechts) heb gekocht. Het is de eerste plant die het al meer dan een week in mijn kamer heeft overleefd. Je kan het werkje op verschillende manieren zien, als een voorspelling dat de cactus waarschijnlijk dood zal gaan omdat hij zwart is, wat voor een rommel ik ervan gemaakt heb toen ik hem in het kopje plantte,... Dat vind ik leuk.


Ik zou het niet aanraden om je inspiratie bij maar één ding te gaan zoeken, bv. een tekening, want dan ga je vanzelf een soort kopie maken. Probeer in de plaats daarvan je eigen stijl erin te verwerken door een ander medium te gebruiken bv. verf, krijt, glitters (mijn stijl is heel glitterig, hihi),...

Muziek. Wanneer ik naar muziek luister, en dan vooral van die rare muziek die ik tegelijk superleuk maar tegelijk ook heel vreemd vind, krijg ik vanzelf inspiratie.




2 opmerkingen:

  1. Is dat je nieuwe blognaam, of moeten we hem letterlijk nemen en zit je echt halverwege een nieuwe blognaam? Of zoek ik het nu te ver, haha :) Ik vind hem anders wel cool. En die cactus, echt cool!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zo had ik het nog helemaal niet bekeken :) Het is gewoon mijn nieuwe blognaam, hoor!

      Verwijderen