27-10-13


Als je mooie foto's van een specifiek voorwerp wilt maken, bijvoorbeeld van iets wat je wilt verkopen of een product voor een review, is een mooie achtergrond heel belangrijk. Een achtergrond kan druk zijn en meteen de aandacht trekken, maar het kan ook gewoon een kleur zijn, die de kleur van het onderwerp complimenteert.
Ik ga jullie met voorbeelden laten zien wat ik hiermee bedoel. Hieronder zie je 2 foto's die ik maakte van hetzelfde papier (het is de cover van een oude uitgave van Alice in wonderland, voor de geïnteresseerden).

 
Door de opvallende achtergrond valt je oog meteen op deze foto! Het bloemetje maakt de foto interessant. De achtergrond en versiering is wel mooi, maar het oranje van het papier komt niet zo mooi uit, dit zou je met een fotobewerkingsprogramma wat kunnen bijwerken.
 
 
Door de blauwe, minder opvallende achtergrond lijkt het oranje van het papier frisser. Door de meer sobere achtergrond lijkt de foto misschien wat saaier, daarom heb ik er nog wat versiering bij gedaan (armbandje van de H&M).
 
Om foto's leuker te maken kan je mooie spulletjes mee op de foto zetten, zoals ik hierboven deed met het bloemetje en de armband. Zorg er wel voor dat de aandacht bij het onderwerp blijft, dus niet dat de versieringen zo opvallend of afleidend zijn dat je meteen daar naar kijkt.
 
Ik ga waarshijnlijk meer van dit soort posts maken, als je graag fototips over iets speciaal zou zien, of als je ergens moeite mee hebt (bv. scherpstellen, bewerken, ...) mag je het altijd vragen!
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Veel geluk met foto's maken :)

1 opmerking:

  1. Wat heb je dit leuk gedaan! Ik kijk uit naar je volgende posts over dit soort dingen, interessant om te lezen en ook echt helpend. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen