17-08-13

DIY (achtergrond)stempel



Zoals jullie misschien al weten heb ik dus een vakantie art journal, waarin ik dingen teken, plak en schrijf die met mijn vakantie's naar zee te maken hebben. Als je zelf een art journal hebt ken je waarschijnlijk al een heleboel manieren om achtergronden van pagina's te versieren, één van die manieren is bijvoorbeeld door een achtergrondstempel te gebruiken. Zo'n achtergrondstempel is vaak heel duur, terwijl hij eigenlijk heel makkelijk zelf te maken is! Wil je weten hoe je zo'n stempel maakt? Lees dan verder :)


Je hebt nodig:
♥ Knutselfoam, dat van mij komt van de zeeman
♥ Een schaar en lijm
♥ Stempelinkt of verf
♥ Een potlood


Als eerste pak je twee vellen knutselfoam, of je snijd één vel in twee. Op één van de twee vellen teken je het patroon voor de stempel, ik heb gekozen voor golfjes omdat ik het wil gebruiken voor mijn vakantieboekje met het thema 'de zee'.


Daarna knip je je het patroon uit,


en lijm je het vast op het tweede stuk foam.


Je moet de lijm goed laten drogen en daarna kan je beginnen met stempelen! Hieronder zie je het begin van één van de nieuwe pagina's in mijn boekje, gestempeld met de zelfgemaakte stempel. Veel geluk met het stempelen!

 

1 opmerking:

  1. Echt heel handig! Wij waren al op zoek naar een stempel en kunnen dit dus goed gebruiken!

    Liefs,
    Suzan en Noortje
    From: suzanennoortje-lt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen