29-07-13

30 Creatieve dingen om te doen

 


Laatst was ik naar mijn zoekwoorden aan het kijken om wat nieuwe woorden te vinden voor mijn 'vreemde zoekwoorden' posts, ik kwam de zoekterm 'warm weer vakantie diy vervelen' tegen. Dit was mijn inspiratie om deze lijst met creatieve teken en schrijf ideetjes te maken, hopelijk verveel je je niet meer na het zien van deze lijst :)

1. Zoek een foto van iemand die je niet kent in een tijdschrift, bedenk een persoonlijkheid en een levensverhaal voor hem/haar.
2. Schrijf een brief naar de persoon die je net verzonnen hebt.
3. Stop de brief in een willekeurige brievenbus.
4. Begin een 'art journal' om de rest van de dingen op deze lijst in te doen.
5. Maak een tekening met wit krijt op zwart papier.
6. Teken een personage uit een boek dat je pas gelezen hebt.
7. Ga naar je weheartit of tumblr, bedenk een verhaal bij de laatste foto die je gehart/geblogd hebt.
8. Neem een foto van iets op een manier waardoor je niet kan herkennen wat het is. Vraag mensen om te raden waar je een foto van hebt gemaakt. Schrijf alle antwoorden op de achterkant van de foto.
9. Beschrijf hoe een dag in jouw leven er uit zou zien als je een filmster was.
10. Maak een plattegrond van je droomhuis.
11. Maak een platttegrond van het huis waar je nu in woont.
12. Maak nu een mix van de twee.
13. Teken een alfabet, gemaakt van eten. (Aardbei, Banaan, Citroen,...)
14. Schrijf een brief naar jezelf in de toekomst.
15. Vind een lelijke foto, knip hem in kleine stukjes. Maak met deze snippers een nieuwe, mooiere foto.
16. Maak één minuut lang een tekening van een voorwerp waar je naar kijkt.
17. Schrijf iets liefs op een post-it en plak hem ergens waar veel mensen langs komen.
18. Schrijf op wat je vandaag allemaal gedaan hebt, begin groot en schrijf steeds kleiner.
19. Bedenk je eigen geheimschrift.
20. Schrijf een gedicht, in je net verzonnen letters.
21. Maak een tekening/gedicht/foto geïnspireerd door het meest beluisterde liedje op je ipod.
22. Maak zelf een horoscoop. (en zorg ervoor dat de Ram de lotto wint en veel geluk heeft in de liefde, he!)
23. Als je een eigen bedrijf had, hoe zou het logo er dan uitzien?
24. Maak een tekening waarbij je zo veel mogelijk verschillende materialen gebruikt. Voorbeelden: verf, potloden, krijt, stiften, stickers, knipsels, glitters,...
25. Maak een zendala.
26. Schrijf een gedicht, geïnspireerd door wat je 's morgens als ontbijt at.
27. Zoek een tekening die je meer dan 3 jaar geleden hebt gemaakt, maak hier een vervolgtekening op.
28. Maak een tekening terwijl je naar je lievelingsliedje luistert, wanneer je het liedje 2x beluisterd hebt stop je met tekenen.
29. Maak je eigen lijst met creatieve ideeën of
30. Wacht op deel 2 van deze lijst!


8 opmerkingen:

  1. Hoi, ik had je een mailtje gestuurd, maar weet niet of het naar het juiste adres is. Is je email adres lise@waltergoossens.com?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa, dat is m'n mailadres, ik heb je vandaag teruggemaild :) (ik heb pas een nieuw mailprogramma en ik snap er nog niet zoveel van...)

      Verwijderen
  2. Leuk! Wanneer komt het vervolg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenkort! Wanneer ik nog eens veel inspiratie heb :)

      Verwijderen
  3. Super leuk! Ik heb de lijst ook op mijn blog gepost - zodat ik de hele lijst kan gaan doen. Natuurlijk verwijs ik keurig terug naar jouw site...

    BeantwoordenVerwijderen