13-04-13

Mooie zelfportretten maken: Hoe doe je dat? 13 fotografie ideeën

Tumblr_l4vpsaadtd1qbhfg1o1_r2_500_large
tumblr.com

Met mezelf mooi op de foto zetten heb ik altijd problemen. Ik zie er niet uit, lijk helemaal niet op mezelf, en wanneer ik een foto maak waar ik eindelijk wel eens goed opsta, is de foto zelf zo saai dat ik de foto uiteindelijk toch van mijn fototoestel verwijder.
Ik bedacht dat er misschien nog mensen zijn met dit probleem, dus ik zocht op Flickr wat leuke portret ideeën en tips bij elkaar, en tah-daah! Hier zijn ze dan: mijn 13 foto ideeën voor degenen die net zoals mij leiden aan het ik-kan-totaal-geen-zelfportretten-maken-syndroom of gewoon geheel inspiratieloos zijn.

I always have trouble shooting self portraits, so I figured maybe you would have too. Here comes a photograpy idea list with 13 ideas to make self portraits. Good luck shooting nice pictures! Please use the translate button to read the list in English.



1. Maak een foto van (jouw en) je weerspiegeling.



saintbob


jen b
andres thor


fergus ray murray

2. Verstop de helft of meer van je gezicht achter een ander voorwerp.


leah makin
ali edwards


marie ll

3. Speel met licht en schaduw, je kan je foto achteraf ook verdonkeren/verlichten met fotobewerkingsprogramma's.


ian lott


brett arthur



carolina tarré


1
abeautifulmess 
4. Maak je hele foto, of een deel ervan wazig.



carolina tarré



sparktography

5. Maak een foto in de regen of sneeuw.



haroni kim

6. Probeer eens een ander deel van je lichaam te fotograferen dan je gezicht.



Happy FUTAB!
milki c.


anna gay

7. Ga voor een leuke achtergrond staan.

corie howell


amancay maahs

8. Maak een foto van je ogen (een beetje cliché maar toch altijd leuk).


shemer
mitchell joyce

9. Gebruik humor, laaat mensen lachen.



martin gommel


cayusa

10. Ga voor een hoek in een kamer staan om een foto te maken, dit geeft meestal een leuk effect.

megan leetz
11. Maak een foto van je outfit.

leanne surfleet
12. Zet spullen die veel voor je betekenen mee op de foto.


[60/365] What (used to be) In My Bag
amamak photographie
13. Voeg je zelfportret op de computer samen met een andere foto.

madeulook

Ga jij enkele van deze ideeën uitproberen? Laat het me zeker weten en plaats een linkje naar je foto!





7 opmerkingen:

  1. Wauw je hebt mij echt heel veel geïnspireerd! Ik ga deze ideeën zeker uitproberen!

    Xx Mo Xx
    Ps. Doe je al mee aan mijn winactie? Doe hier mee: http://movuitton.blogspot.be/2013/04/give-away-rilakkuma-kalender-twv-1295.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ten eerste wat heb jij een superleuke blog! Ten tweede wat heb je een mooie blog !
    En ten derde hoe heb je die theekopjes gemaakt ? Zou je voor mij een paar willen maken met cupcakes ?
    Je reageerde op mijn blog met een vraag of ik dat plaatje in mijn side bar zelf had gemaakt. Ja, die heb ik zelf gemaakt. Lief dat je hem mooi vind !

    Liefs Nadia !
    Ps: Ik volg je op bloglovin !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, bedankt!! Ik ben echt urenlang heel klunzig bezig geweest met die theekopjes. Ik heb ze gemaakt met polyvore, niet echt slim dus :) Ik denk dat je je cupcakes beter zelf kan maken, met een fotobewerkingsprogramma, dan zien ze er precies uit zoals jij ze wilt :)

      Verwijderen