05-03-13

Origineel briefpapier vinden

 
Hallo iedereen! In deze post ga ik het hebben over hoe je aan origineel briefpapier kan raken, aangezien briefpapiertekort een probleem is waar ik vaak mee zit.
(Haha, 'briefpapiertekort', woord van het jaar!)

Toen ik pas begon met snailmailen schreef ik altijd op gewoon lijntjespapier, maar dit werd na een tijdje nogal saai. Hier komt een lijstje met verschillende dingen waar je je brieven op kan schrijven. Natuurlijk kan je ook gewoon echt briefpapier kopen op webshops zoals deze en deze, maar ik vind dat 'echte' briefpapier net wat te duur om toch maar één keer te kunnen gebruiken.

Hier dus het lijstje:
- Als eerste: diddl papier. Je kent het vast nog, dat papier met die muizen op met die veel te grote oren.
Wanneer die metershoge stapels diddlpapier op zijn die je nog had liggen kan je nog bakken vol gaan bijkopen op rommelmarkten of op het internet.
- Als tweede: inpakpapier of origamipapier. Schrijf op de witte kant van het papier je brief en laat de achterkant stralen.
- Als derde: dagboeken die je in speelgoedwinkels vind hebben vaak een superleuke binnenkant, zijn vaak zeker 50 bladzijdes dik en zijn vaak 10 keer zo goedkoop als een bundel met 50 bladzijden briefpapier.
- Als vierde: maak zelf je eigen briefpapier met behulp van een computer, fotobewerkingsprogramma en een printer.
Kies eerst een leuke foto en laad hem dan in een computerprogramma zoals paint of photoshop. Vaak is er ergens de optie 'vervagen'. Gebruik deze om je foto lichter te maken en print hem uit op lijntjespapier.
- En als vijfde en laatste: negeer wat ik beweer over het saai zijn van lijntjespapier en schrijf toch lekker op wat je maar wil :D
Beplak desnoods je papier met stickers of stempel een rand langs de zijkant van je papier (met zelfgemaakte stempels!!).

Lise

1 opmerking: