16-02-13

teken-inspiratie: deviantart.com


Je ziet het plaatje hierboven en denkt: hé, wat een mooie foto's! Maar nee, dit zijn echt geen foto's hoor. Dit zijn tekeningen gemaakt door de zeer getalenteerde gebruikers van deviantart.com, speciaal voor jullie zocht ik de (volgens mij) mooiste tekeningen uit. Je hebt misschien al gemerkt dat bijna alle van de bovenstaande tekeningen portretten zijn. Wel, ik hou nu eenmaal van portretten :)

van links naar rechts, boven naar onder:

xxxx gemaakt door True-Tears - Heartbreaker gemaakt door hammerable - Lemon door hammerable - Secret door hammerable - Scream no evil door hammerable - Eye study door mrartdemon - Little Hope Within Us gemaakt door StarlightShimmers - Rainbow hair door ljayb

Tips om een leuke foto te vinden om na te tekenen (op deviantart):
-Zoek naar iets wat je meteen opvalt, dit kan zijn door de vorm, houding, kleur,...
Je zou niet zo heel erg veel op de kleur moeten letten bij het uitkiezen van een voorbeeldfoto, deze kan je namelijk nog altijd veranderen tijdens het tekenen.
-Weet waar je naar zoekt. Beslis eerst of je graag een portret, voorwerp of landschap wil gaan tekenen voor je begint met zoeken.
-Wanneer je een leuk plaatje vind, maar nog niet helemaal zeker bent of het juist dat éne plaatje is, sla het eerste plaatje dan op. Als je uiteindelijk toch geen leukere foto vind moet je weer helemaal op zoek naar dat eerste plaatje.
-Als je na even zoeken geen geschikt plaatje vind op devientart: don't worry! Er zijn nog genoeg andere leuke websites waar superveel mooie plaatjes op te vinden zijn, zoals: pinterest, tumblr, weheartit, instagram, girlscene (forums),...


Lise

1 opmerking:

  1. Wauw, fantastisch! Gelukkig heb ik een paar zeer getalenteerde tekenaars in mijn vriendenkring & kan ik vaak genieten van prachtige kunst. Maar zelf tekenen? Nee! Dat kan ik niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen