02-01-13

DIY hairbow

 

Vandaag maakte ik een haarstrikje. Willen jullie weten hoe ik dit gedaan heb?

Dit heb je nodig:




 
♥Stof
♥Naald (of naaimachine)
♥Draad
 
 
Knip 2 rechthoeken uit je stof, leg ze met de goede kanten op elkaar en naai rond de rechthoeken heen. Laat vanboven (roze) ongeveer 1/4 van de bovenzijde open. Knoop je draad vast.
 
Keer de stof binnenstebuiten (met de goede kanten weer naar buiten) door het stukje dat je hebt opengelaten.
 
Naai nu het kleine stukje dicht. Knoop je draad vast.
 
Maakt kleine plooitjes in het midden van je strikje en haal je draad erdoor. Doe dit minstens 3 keer zodat de draad goed blijft zitten. Knoop je draad vast.
 
 

Neem nu je stoffen rechthoek. Vouw de buitenkanten naar binnen en naai ze vast.



Naai dit rechthoekje rond de strik heen. Je kan er nu ook een haarelastiekje tussendoen. Let er wel op dat je haarelastiekje wat korter word met de strik ertussen, neem dus één die groot genoeg is.

Ta-daah! Je strik is klaar!

♥Lise

p.s. Wat vinden jullie beter, een DIY met foto's of een DIY met tekeningen (zoals hierboven)?



2 opmerkingen:

  1. Wow wat vet! Ik vind een DIY met tekeningen heel leuk en duidelijk!
    Waar maak je die bewegende plaatjes (als ik vragen mag...)? Echt heel cool!

    X Lieze
    www.OzoHip.worpdress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk, vragen mag altijd :)
      Ik maak ze op http://lunapic.com/editor/ maar er zijn waarschijnlijk nog duizenden andere (betere) websites waar je zo'n plaatjes op kan maken. De website die ik gebruik is nogal eenvoudig, ik snap namelijk niet zo veel van foto's bewerken, zie je :)

      Verwijderen